Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Fender hals fra Warmoth: Diverse spørsmål


kenneho

Anbefalte innlegg

Om du har originale mål på halslommen på gitaren din skal det ikke være noe problem.

Det kan lønne seg og måle og sjekke opp mot sidene til warmoth slik at du er på den sikre siden.

Takker. Da er det Neck pocket depth 5/8", length 3", and width 2-3/16" (fra http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/faq2.aspx) som er de avgjørnde målene? Jeg har en '96-modell standard amerikansk strat, så skulle tro det går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å nærme meg en endelig konfigurasjon tror jeg. Ser for meg at jeg bestiller denne halsen:

  • Neck wood: Maple
  • Fingerboard: Indian Rosewood
  • Nut width: 1 11/16’’
  • Orintation: Right handed
  • Back contour: Wizard
  • Fingerboard radius: Straight 16’’
  • Fingerboard length: 22 frets
  • Binding: (ingen)
  • Fret size: SS6100
  • Tuner hole size: Schaller
  • Inlay: Cream face dots
  • String nut: Usikker, vurderer “LSR Roller Nut”, men det står at denne anbefales for compund necks og 9-11’’ halser.
  • Mounting holes: Standard 4 hole
  • Finish: Clear satin nitro

Det er ikke alle elementene her jeg har noe forhold til (som f.eks. finish), så jeg tar veldig gjerne i mot kommentarer på listen over. Noen som ser noe jeg bør endre på?

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å gå for Vintage modern fremfor warmoth pro. Vintage modern har trussroden oppe ved headstocken, mens warmoth pro har den på SIDEN av halsen. Noe som blir knotete, og systemet er kinkig å sette seg inn i. Det funker jo såklart. Men med tanke på å få det lettest mulig for deg selv, er det kjekkest å velge Vintage modern :)

Du kan like gjerne gå for en GraphTech Black TUSQ XL nøtt. Funker dritfett for meg iallefall, og jeg bruker tremmen min ganske heftig til tider uten at gitaren blir ustemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å gå for Vintage modern fremfor warmoth pro. Vintage modern har trussroden oppe ved headstocken, mens warmoth pro har den på SIDEN av halsen. Noe som blir knotete, og systemet er kinkig å sette seg inn i. Det funker jo såklart. Men med tanke på å få det lettest mulig for deg selv, er det kjekkest å velge Vintage modern :)

Du kan like gjerne gå for en GraphTech Black TUSQ XL nøtt. Funker dritfett for meg iallefall, og jeg bruker tremmen min ganske heftig til tider uten at gitaren blir ustemt.

Takk for innspill. Jeg skal ta en ny titt på vintage modern hals, og se om jeg går for denne i stedet for en warmoth pro.

Ang nøtt: Godt innspill, og fint at denne holder stemmingen bra. Holder allikevel en knapp på roller nut da.

Ja og så låter det dritt...... But who cares?

Konstruktivt innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett og slett ikke bruk for Warmoth Pro hals med mindre du skal ha 24 bånd, binding eller R-nøtt for floyd rose.

Jeg råder deg til å kjøre på med GraphTech Black TUSQ XL nøtt. Om du ikke liker den kan du gå over til rollernut senere. Dessuten låter åpne strenger på rollernut noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Morsom påstand.

"warmoth taper sikkert fortjeneste ettersom de ikke driver med dokumentforfalskning".... Flott! Du har skjønt det :D

Om du ikke klarer å betale rundt 50 dollar for frakt på halsen + 25% moms kan du jo like greit klare deg med den halsen du har (?) :P

Halsene fra warmoth starter på rundt 160 dollar. Du kan få en helt ny hals til rundt 2600 norske kroner.

Det lønner seg likevel å legge fra 400 dollar og oppover i en hals fra Warmoth.

Dere kommer til å spare penger på å samkjøre bestillingen. Jeg rekner med det havner på maks 70 dollar i frakt.

Bare tenker på at 90% av alle ebayselgere markerer varene sine med gift/sample og $10 selv om du ikke spør om det. Det er nok en grunn til det, og grunnen er nok at veldig mange kjøpere fra Europa nettopp spør om dette.

Jeg har ikke spesielle preferanser egentlig, så en standard Fender eller Squier hals med en liten fretjobb gjør jobben godt nok for meg. Da kan jeg nok komme unna billigere enn Warmoth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett og slett ikke bruk for Warmoth Pro hals med mindre du skal ha 24 bånd, binding eller R-nøtt for floyd rose.

Jeg råder deg til å kjøre på med GraphTech Black TUSQ XL nøtt. Om du ikke liker den kan du gå over til rollernut senere. Dessuten låter åpne strenger på rollernut noe kjedelig.

Er det noe prismessig forskjell mellom disse halsene? Skulle tro at det er det, men når jeg går på custom neck builder endrer ikke prisen seg selv om jeg endre halstype..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen prisforskjell såvidt jeg vet.

Du kan komme 200 dollar billigere unna om du leter litt rundt i showcase.. Just sayin'

Skjønner. Men hva er grunnen da til å gå for en vintage modern fremfor warmoth pro, dersom de koster det samme og sistnevnte skal være veldig god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.