Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Fender hals fra Warmoth: Diverse spørsmål


kenneho

Anbefalte innlegg

Lurer også på hvilken string nut jeg skal gå for. Noen som har forslag til hva som er bra? Fristende å gå for LSR Roller nut, men det står at den er anbefalt til compund necks og 9-11’’ halser, men det er vel ingen grunn til at den ikke skulle passet fint til min type hals? Setter de forresten på Roller nut'en før de sender halsen av gårde, eller kommer denne separat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De monterer nøtta. Jeg har Black Tusq XL på min nyeste hals fra Warmoth. Gode saker. Roller nut fungerer helt sikkert fint det også.

Veldig bra. Takk for svar!

Er det noe spesielle tilpasninger jeg må gjøre på Fender min eller den nye halsen i forbindelse med montering av den, eller er det så enkelt at man bare skrur av den gamle og på med den nye (må selvfølgelig justere trussrod, bridge etc i etterkant)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wizard-profil på Strat? Nei og nei... <_<

Hvorfor ikke la en Strat være en Strat, det er jo forskjellene som gjør at det er stas å ha flere gitarer!

Blir kanskje som i banne i kirken? :)

Er det 16'' radius på en Strat du tenker på, eller wizard "back contour"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler høres helt krise ut spør du meg :D

Haha, skjønner det. :) Blir som et monster å bruke den vakre fender-kroppen sammen med en shred-hals. Men problemet med fender-halsen er at jeg av avhengig av pinlig lettspilt hals, som wizard-halsen er et eksempel på, for å kunne spille på gitaren i det heletatt. Har slitt med senebetennelse til og fra i mange år, og har i den tiden mer eller mindre lagt fender'n på hylla fordi den er tungspilt. Og med tungspilt mener jeg at den sikkert er veldig lettspilt til fender å være (svært lav strengehøyde, trussroden strammet så langt det går, svært tynne strenger), men allikevel ikke så lettspilt som wizard. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q. Will you declare a lesser than actual value on the invoice?

A. No, we will not falsify any documents to declare a lesser than actual value of the goods we export.

Taper nok en del salg på den linja der...

Ser at selv med den billigste halsen vil frakt og mva gjøre en "standard" hyllevarehals for dyr. Ser det blir noe annet når en er ute etter spesialbestillinger slik du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q. Will you declare a lesser than actual value on the invoice?

A. No, we will not falsify any documents to declare a lesser than actual value of the goods we export.

Taper nok en del salg på den linja der...

Ser at selv med den billigste halsen vil frakt og mva gjøre en "standard" hyllevarehals for dyr. Ser det blir noe annet når en er ute etter spesialbestillinger slik du er.

Haha. Morsom påstand.

"warmoth taper sikkert fortjeneste ettersom de ikke driver med dokumentforfalskning".... Flott! Du har skjønt det :D

Om du ikke klarer å betale rundt 50 dollar for frakt på halsen + 25% moms kan du jo like greit klare deg med den halsen du har (?) :P

Halsene fra warmoth starter på rundt 160 dollar. Du kan få en helt ny hals til rundt 2600 norske kroner.

Det lønner seg likevel å legge fra 400 dollar og oppover i en hals fra Warmoth.

Dere kommer til å spare penger på å samkjøre bestillingen. Jeg rekner med det havner på maks 70 dollar i frakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De monterer ikke LSR Rollernut.

Denne nøtta fås vel kun i en bredde, så vidt jeg husker.

Ok, så de monterer de andre nøttene bortsett fra denne?

Den kommer så vidt jeg vet i èn bredde ja, så må velge denne bredden i "nut width".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig.

Det skal uansett være en smal sak å montere rollernut, så ikke vær redd for å bestill hals med det.

Takk, da prøver jeg det. Skal se om jeg finner noen tutorials om dette på nett.

Forresten, tror ikke noen har svart på dette ennå: Er det noe jeg trenger å tenke på ift montering av halser fra wormoth - er det bare å skru av den gamle og skru på den nye, eller må det limes/skjæres/etc noe? Og kommer halsen ferdig til montering, eller må den etterbehandles eller noe før jeg tar den i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.