Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Så var det min tur...


Bjoner

Anbefalte innlegg

Da var det plutselig min tur. Søknadsfristen for studier nærmer seg med stormskritt, og jeg sitter og klør meg i hodet, og lurer på hva i alle verden jeg skal gjøre til høsten!

Så slo det meg! Gutta på forumet må da ha utallige forskjellige utdannelser seg imellom, og kan helt sikkert gi noen tips og øse av sine egne erfaringer! Kjempelurt!

Så, here goes: Hjelp?

Jeg gikk allmenn (studiespesialiserende) realfag på VGS, går nå Musikklinja på Sunnhordland FHS, og har lyst til å fortsette meg musikk og gitar på en eller annen måte!

Instrumentet er gitar. Prøver for harde livet å suge til meg alt jeg kan av piano, og musikkteori har jeg sånn nogenlunde OK greie på. (Jeg ligger allikevel de 3 årene bak alle som har gått MDD).

Så langt på søkelista har vi bl.a.:

- Musikkvitenskap ved UiO

- Musikkvitenskap ved NTNU

- Musikkproduksjon ved Noroff

I tillegg kommer pedagogikk ved flere institusjoner.

Hva kan anbefales?

Jeg har ingen planer om å hige etter å kunne leve av å være utøvende musiker. Det toget har jeg skjønt at er langt over riksgrensen allerede! Det jeg håper på er å kunne ha med meg musikken videre i livet, om det blir som lærer, tekniker, produsent, artist eller bare som en hobby.

Hjelp en stakkars, forvirret gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Berklee i Boston? Musikk Universitet? Nye mennesker og ny luft?

Støtter utlandet. Bare som en liten kalddusj - livet som musikklærer er ikke nødvendigvis lett. Jeg jobber selv på en MK-avdeling, men vi har MDD og det er vel ingen linje med flere deltidsstillinger.

Takk for svar!

Jeg har tenkt på utlandet, og kommet fram til at om det skal bli det, må det bli et utvekslingsår via et universitet i Norge.

Jeg er egentlig mest interessert i om noen har erfaringer med Noroff og musikkprod.undervisningen der? UiO og NTNU er jo kjent for å være bra, så om jeg kommer inn der er jeg ganske trygg på at jeg vil trives (muligheten for et år i utlandet er også stor her ;) ). Men om jeg ikke kommer inn på noen av de store universitetene, vil jeg ha en slags back-up!

Så, noen Noroff-inger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert NISS, eller Høgskolen i Staffeldtsgate? Jeg går bachelor på Staffeldts, som er en skole full av fantastiske musikere og flinke lærere. Eneste minuset med Staffeldts er at du må ha noen teologiske fag i tillegg, som ikke alle er like glad i. Men det er likevel fullt og helt en utøvende musiker-utdanning.

NISS er også veldig fint, kjenner et par som går/har gått der, de har fine studiomuligheter, bra øvingsrom og mange lærere med erfaring fra bransjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert NISS, eller Høgskolen i Staffeldtsgate? Jeg går bachelor på Staffeldts, som er en skole full av fantastiske musikere og flinke lærere. Eneste minuset med Staffeldts er at du må ha noen teologiske fag i tillegg, som ikke alle er like glad i. Men det er likevel fullt og helt en utøvende musiker-utdanning. NISS er også veldig fint, kjenner et par som går/har gått der, de har fine studiomuligheter, bra øvingsrom og mange lærere med erfaring fra bransjen.

Hvorfor NISS gikk meg forbi er lite forståelig. Har lest litt på sidene dems nå, og det er absolutt interessant!

Teologi og meg er ingen god match, så det skal jeg holde meg unna!

Jeg er vel bare, som de fleste andre i min situasjon, forbanna nervøs for alt av opptaksprøver! :P Og NISS har gitt meg inntrykk av å være veldig seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.