Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bok for nybegynnere!


Dandruff

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil gjerne vite hva er det dere mener om gitarbøker. Var de hjelpsomme da dere begynte?

Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg ei veldig enkel bok med akkorder bare for å lære nye og huske de få jeg kunne fra før :)

Kan dere anbefale ei dere syns er god? Spiller ingen rolle om det er på norsk eller engelsk!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri lært noe av en bok.. lærte noen basic akkorder fra fader'n, så tok jeg det videre derfra med stor hjelp fra Internett..

Synd å si det, men bøker blir utdatert her.. du kan lære deg omtrent alt som er å lære fra youtube alene i dag.. :) finnes masse på nettet ellers også om du søker etter litt..

Beginner free guitar lesson -> google

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdensveven fantes ikke da jeg lærte meg gitar, men jeg har kun brukt en bok, og det er Lillebjørn Nilsens gitarbok. Jeg lærte det meste dog ved å høre på plater.

Har du lyst til å lære deg musikkteori på et litt bredere plan enn kun gitar, så anbefaler jeg Finn Benestads Musikklære. Den er ryddig og oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i Finn Benestad - Musikklære for noter, intervaller, kadenser og alt det faenskapet, men for en helt nybegynner på gitar vil jeg si Lillebjørn Nilsens gitarbok, hvis en skal kjøpe noe bok i det hele tatt. Jeg ville heller brukt internettet for hva det er verdt.

Jeg brukte ikke bøker når jeg begynte.

Jeg skulle vel egentlig lært meg å spille når jeg tenker meg om.. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale gitarkurs 1 og 2 fra www.musikkskolen.no. Hjalp meg i bøtter og spann.

Disse kursene ble laget av lærere ved Den Nye Musikkskolen i Ålesund, som dessverre nå er konkurs :(

http://www.smp.no/kultur/article409762.ece

Derfor går nå disse kursene med 40% rabatt da de skal tømme lagrene. Bakdelen er at du sannsynligvis ikke får online-hjelp fra lærere hvis du har spørsmål slik man kunne tidligere. Men da er det jo bare å spørre her på forumet isteden. ;)

(Personlig har jeg aldri hatt behov for å bruke online-hjelpen, kursmateriellet er top-notch.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du gjør er å styre laaaaangt unna "Spill Gitar!"-serien. Det er en fin samling med møkk, og duger såvidt til opptenning. Har bare negative erfaringer med den i undervisningssammenheng. Fant det lettere å skrive mitt eget undervisningsmateriell - og det sier sitt.

"Spill Gitar Nå!" er hakket bedre, men har et ganske utdatert repertoar. Som pedagog har jeg ennå ikke funnet en bok for nybegynnere som har en riktig bredde og oppdatert repertoar.

Nå skal det nevnes at jeg ikke har utforsket så mye av ikke-norsk litteratur, så der kan det godt være at du finner noe.

Internett er smekkfullt av gratis og gode ressurser. http://www.justinguitar.com nevnes ofte, og jeg kjenner flere voksne som har hatt godt utbytte av nettstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.