Web Analytics
Jump to content

Uønsket feedback fra singlecoils

Recommended Posts

Jeg har i det siste begynt å spille mer live, og det medfører at jeg spiller på høyere volum enn hva jeg gjør hjemme.

Jeg bruker vanligvis strat'en min med Bare Knuckle pickups i HSS konfigurasjon.

Gitaren er isolert med koppertape, og ut ifra hva jeg selv mener, er alt 100% riktig i henhold til koblingsskjema.

Uansett opplever jeg uønsket feedback i form av hyling og piping når jeg bruker singlecoilene som er av typen Bare Knuckle Mother's Milk.

Er det noen som har gode råd imot dette?

Ja dette har jeg også prøvd. Du kan koke det opp og ha det stående til neste gang du måtte trenge voksing. Gitarmakere tar seg godt betalt for det...

Helst ikke kok det opp.... ;) Parafinvoks skal en ha respekt for. Ikke varm så mye over 65 grader :)

Jeg har også opplevd at fjørene som er mellom pickup og gitar, som justerer høyden, skaper feeding da pickupsa plukker opp vibrasjonene. Noe som gir ukontrollert feeding.

Dette kan du fint sjekke ved å lage feeding og justere strengehøyden på pickupsa.. Hvis frekvensen endrer seg, så vet du hva som er problemet.

Har opplevd dette på to gitarer (med humbuckere vell og merke). Erstatte fjørene med noe skum, eller dempe dem med noevar løsningen her.

Greia er at bare knuckle allerede har tenkt på problemet med fjørene, og sender derfor ut pickupene sine med slike små gummislangebiter.

Jeg har pratet med BKP, og de vil at jeg skal sende inn pickupene slik at de får tatt en kikk på de. De sier også at dette er en garantisak så lenge det er produksjonsfeil / at de ikke virker som de skal, så jeg behøver strengt tatt kun å betale frakt.