Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Boost?


janerik

Anbefalte innlegg

Hadde en LPB-1 Electro Harmonix linear boost pedal. Denne klipper og vrenger lyden slik at den høres veldig behandla ut. Kan være gøy en sjelden gang, høres ut som sprengte høyttalere/dårlig innspilling etc. Men i lengden fant jeg bare ut at den degraderte lyden min såpass at jeg ville ikke bruke den.

Så fikk jeg Carl martin Hydra Boost av Knut&Roar til bursdag, og det var noe helt annet. Denne booster lyden, høyere volum, mere sustain, feitere og mere punch. Akkurat hva jeg trodde LPB-1 gjorde! Carl martin Hydra Boost anbefales! Har også erfaring fra Lovepedals Amå-Eleven, er innmari bra vreng-pedal men med en boost som ikke anbefales å brukes.

Andre som har erfaringer med boost'er som skuffer/imponerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mad professor sin Ruby Red Booster er ganske bra synes jeg.

Rydder opp, øker volumet, avgir lite støy og gir alt en skarpere egde så ting skjærer bedre gjennom.

Vet ikke enda hvordan den går overens med ullete stock sg special humbuckere, men funker bra på strat.

Spørs om jeg skal rote frem Sg'n etter frokost og sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Maxon Ibanez PPE-1 som er Parametric Eq Booster. Du kan få gitaren til å låte akustisk som Boss Ac-3. Den er vintage men verdt alle $.

http://resource.noiseguide.com/5a/ibanez_parametric_eq_ppe1_1340.jpg

Den er første analoge med digital lagring for presetsene. Ganske unik pedal.

Denne kan også fåes i POD1 som er Distortion med eq boost pedalen. Den er jo genial...

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden jeg spilte på strat med sc likte jeg VELDIG godt Keeley Time Machine Boost, hvorfor jeg solgte den er fortsatt et mysterium. Etter at jeg ble buckermann, har egentlig booster blitt en overflødig greie.

Istedet bruker jeg ofte kompressor, MRX Dyna Comp. Synes egentlig det gir bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en T-Rex TwinBoost som jeg definerer som veldig allsidig og bra. Liker veldig godt at jeg egentlig har to separate boost-pedaler i en pedal, hvor jeg kan stille forskjellig EQ og Level på hver kanal. I tillegg er den ganske rimelig.

Bruker den ene kanalen til boost av mer clean-leads og den andre til vreng-leads. Har relativt lite diskant i rytmetona mi fra før, så peiser på med litt ekstra diskant på pedalen for å skjære litt gjennom på soloer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en LPB-1 Electro Harmonix linear boost pedal. Denne klipper og vrenger lyden slik at den høres veldig behandla ut. Kan være gøy en sjelden gang, høres ut som sprengte høyttalere/dårlig innspilling etc. Men i lengden fant jeg bare ut at den degraderte lyden min såpass at jeg ville ikke bruke den.

Så fikk jeg Carl martin Hydra Boost av Knut&Roar til bursdag, og det var noe helt annet. Denne booster lyden, høyere volum, mere sustain, feitere og mere punch. Akkurat hva jeg trodde LPB-1 gjorde! Carl martin Hydra Boost anbefales! Har også erfaring fra Lovepedals Amå-Eleven, er innmari bra vreng-pedal men med en boost som ikke anbefales å brukes.

Andre som har erfaringer med boost'er som skuffer/imponerer?

Har veldig varierende erfaringer med boost pedaler.

Dessuten mener jeg at hvordan de fungerer er helt avhengig av gitar og amp.

F.eks var Sexdrive en skuffelse med en Plexi og LP, men full klaff med Blackface og Strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Hagen, men jeg har prøvd VH4, som er noenlunde lik.

Jeg synes det er stas med 4 kanaler.

Herberten har jo 3 kanaler, med en +/- switch på kanal 2 (som desverre ikke er midistyrt).

4 Kanaler gir jo muligheten til å ha en pen og ærlig cleanlyd, en skitten overdrive, en varm vreng og en "asskicking" sololyd!

Akkurat nå, føler jeg at jeg greier meg i lange baner med herberten, men har jo såklart lyst på Hagen! Den låter jo enormt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.