Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

50W Plexi (lydclips! you kiddin? no seriously!)


Anbefalte innlegg

Well, det er jo tross alt snakk om førkrigsteknologi her da. Ikke akkurat nanotech så det er ingen ting i veien for å smelle sammen en amp bare man passer fingra og ikke putter dem der de ikke skal være.

Hvis du ikke har bygd noe før ville jeg fått tak i et komplett kit. Har mista helt kontrollen på hvor mange forskjellige steder og shippinger vi har hatt på det her bygget nå. Det blir fort helt insane'e fraktkostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeps vi måtte ha en improvisert uoffisiell testsession i går kveld for Marsa skal på ferie.

Holy cow! Det er det sjukeste jeg har hørt. Vi starta med Marsa si nye Carr Rambler og hans never ending stack of high end OD pedals, ha ha ha ha, trodde et øyeblikk jeg sto foran disken på True Tone i Santa Monica. Den karen har OD fetish. Oh well, Rambler'n låter dritfint og er jo perfect både størrelse og lyd hvis man er ute etter Fender clean combo og tar pedaler som en drøm.

Når vi hadde spilt og skrudd 49 varianter av TS9 kretsen så det til slutt låt helt dønn likt alt sammen fyra vi opp 50 wattern. OMFG! Ikke for å skryte med den er helt sjukt bra. Det er den feteste "Marshall" toppen jeg noen gang har hørt. Alt låter riktig. Den brøler som den skal uten å miste taket på bassen og hvis du drar ned til 7 på volumpot'n så har du en clean lyd som oooooooooooooooooooooooooooooo oooOOOOOOOOOOOOOOHH. Den låter ikke hard eller bright eller feil noe sted bare masse masse schweet Marshall tone.

Så dro vi fram en Analogman TS9 og MAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNN der har du lead lyden med en gang. Så riktig på alle måter. Så til slutt måtte jeg jo finne frem et par Fuzzer og AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, OOOOOOOOOOOhhhhhhhhhhhhhh, MMMMMMMMMAAAAANNNNN, instant Hendrix.

Fikk selvfølgelig ikke gjordt en dritt av det vi hadde tenkt for vi ble bare stående å måpe foran stacket med et smil som gikk rundt huet til slutt............. for å si det sånn denne ampen er FERDIG!

post-1540-0-09841100-1336460431_thumb.jp

post-1540-0-85048300-1336460439_thumb.jp

post-1540-0-39575000-1336460448_thumb.jp

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, skulle vært gøy å watt'a dem opp side by side. Det var to ting jeg savna i går. '72 4x12 kassa som står hjemme og noen fete NOS tooobs.

Ellers tror jeg det er summen av delene her som er avgjørende. Merren OTen har seff mye å si men det er ingen andre ting her som er overlatt til tilfeldighetene heller. Alle delene her er nøye vurdert og diskutert og justert til vi fikk det sånn som vi ville ha det. Det var jo heller ikke no handicap å ha Dave "The master of all things Plexi" Friedman å spørre hver gang vi lurte på noe.

Vi gjorde om "en pitteliten ting" helt på slutten (uten å spørre Dave) etter å ha kikket hardt og lenge på bildenen dine og det bilde Marsa hadde som vi bygde etter. Så takk for at du posta det bildet! Ha ha ha ha ha ha, the føkking details..................... ok jeg holdt på å bli helt skrudd her på slutten ass. Det er begrenset hvor mange timer om dagen det er sunt å sitte å stirre seg blind på chassisbilder ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.