Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

50W Plexi (lydclips! you kiddin? no seriously!)


Anbefalte innlegg

Og når jeg endelig begynner å bli ferdig får jeg melding fra Plexipolitiet om at jeg ikke må endre jordingen for da låter det feil..... WTF? Oh well grilla litt inni ampen i dag ozz. Dro 10A i sikringskapet og svei av pinnen på voltmeteret gett. Kids, don't try this at home.

Nynner Alanis - you live - you learn......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når jeg endelig begynner å bli ferdig får jeg melding fra Plexipolitiet om at jeg ikke må endre jordingen for da låter det feil..... WTF? Oh well grilla litt inni ampen i dag ozz. Dro 10A i sikringskapet og svei av pinnen på voltmeteret gett. Kids, don't try this at home.

Nynner Alanis - you live - you learn......

He he ... Godt å se/høre at du kan skrive om det etterpå i hvert fall ...

Electrocuted.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting du ikke vil gjøre når man bygger amper:

1) Stille et dårlig balansert chassis på kanten av kjøkkenbordet for så å slå borti det så det tipper. Da tar man tak, der man får, mest på refleks, litt uavhengig hvor nære/langt unna man er høyspent DC spenning.

2) Fikle rundt inni med proben på voltnmeteret.

3) Stikke hele hue oppi ampen for å høre om trafoen er på med full spenning i hele ampen. Hmmmm, kanskje derfor de fleste putter i en lampe eller noe........ no no no føkk that!

Til syvende å sist er det ikke noen god ide å ferdigstille amper under tidspress ass. Siden jeg hadde et lite vellykket forsøk på å måle alle spenningene i ampe heiv jeg bare i noen rør og watta opp. Det funka bedre. Føkk kvalitetssikring. Ampen funker, men jeg er ikke 100% nøgd. I tillegg skuffa Elfa så vi fikk ikke den siste kondisen i tide. Så det er tilbake til tegnebordet. Her er bilde fra testing i går kveld.

ampfest3.jpg

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig tester med fingeren på det bildet der?

Har man ikke voltmeter bruker man det man har ... ?? :-)

.... Dro 10A i sikringskapet og svei av pinnen på voltmeteret gett. Kids, don't try this at home.

...

He he ...

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du egentlig tester med fingeren på det bildet der?

Skulle bare vise hvor jeg fikk støt? AAAAAAAAauuuu.

Nope, det er her den jævla Elfa cap'en skal sitte hvis dem bare får ut fingern å sender'n snart, faen i helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så bare 5 dager etter lev dato kom endelig Elfa cap'en. Building amps is a piece of piss, sourcing parts is a føkkings nightmare!

Oh well, fikk beskjed av plexipolitiet om å endre et par ting. De gutta har ikke mye slingringsmonn eller rom for forbedringer ass....

post-1540-0-91946800-1332916276_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ok så nå begynner dere sikkert å skjønne hvorfor jeg bruker 3 år på å bygge en amp.

Først setter vi den sammen så plukker vi den fra hverandre igjen og starter på nytt. Why oh why? Røk en rørsokkel i går ozz. Fy faen for en drittjobb å skifte. Men det blir sikkert bra til slutt eller no...........

post-1540-0-11254100-1335249849_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.