Web Analytics
Jump to content

Støy/klang i gitaren

Teppe

Recommended Posts

Hei.

Gitaren lager noe forferdelig til klang når jeg spiller, spesielt når jeg spiller på den mørke E-strengen mellom 1-5 fret og palm muter. Trodde det kanskje var strengene mellom sadelen og stemmeskruene eller fjærene i gitaren siden jeg har Floyd, men det er det altså ikke. Lyden er umulig å høre uten amp men det virker som om den forsvinner litt eller "skifter tone" når jeg switcher mellom pickups, men det kan jo like godt være fordi pickupene høres forskjellige ut. Klangen er desidert sterkest når jeg bruker bridge pickupen, men den er også mye "hottere" enn de andre.

Umulig å få spilt inn noe bra når det høres slik ut. Jeg har prøvd å dempe alt som er av metall på gitaren rett å slett med myke ting, men ingenting hjelper. Noen som har en aning om hva det kan være? Kan det være noe i switchen?

Oh no, en gitar med for mye sustain! :o

Edit: Kanskje skal komme med noe fornuftig og; kan det være mikrofonene som begynner å vibrere (eller hva det er som skjer), slik at det er de som forårsaker en slags ulyd? Det finnes hvert fall et emne om dette fra før en plass på forumet.

Edited by MartheyG