Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har prøvd bareknuckle pickups? (tips om bridge pickup til en PRS CU 22)


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen av disse man kan få en grei cleanlyd ut av forresten? Live er det en del riff jeg ikke rekker bytte pickup, så da er det greit med en bridge pickup som ikke gjør at cleanlyden låter totalt dritt..

Da ville jeg gått for en med lavere output.

Ingen av disse har noen cleanlyd å juble for og de er ikke laget for det heller.

Til livebruk så funker det jo..Spørs hvor mye cleanlyd du bruker og hvor kresen du er. Det vet bare du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang Miracle Man:

Tror egentlig det er gitaren du har den i og ikke pickupen som er problemet.

Låter faktisk ganske klart i Suhr stratten jeg har den i.

Ok. Men du mener den ikke vil passe i en PRS CU 22? Hva er forskjellen på den og den Aldrichen du snakka om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvordan 22`n din låter det..

Jeg har hatt 2 av de og de låt ganske så forskjellig!

Aldrich er litt mer "unforgiving" dvs slurver du så høres det pga av at den låter så klart og har så bra strengedefinisjon.

Miracle Man er litt mer til DiMarzio`ish -Litt mer hårete. Aldrich`n er veldig klar til å være en Hi output bucker.

Miracle Man låter nesten litt aktivt/EMG-aktig(men mer organisk) veldig tøfft, men jeg holder en knapp på Aldrichen.

Jeg har den i en Gibson Les Paul også hvor den låter kule og det er nok nærmere PRS`n din enn noen av strattene mine så jeg tippen den kunne funket.

Du vet det ikke før du har prøvd :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Opeth-type musikk ville jeg også sett på en god rockehumbucker som låter tight, men ikke med altfor høy output.

Send PM til Rocktrond her på forumet hvis du vil vite mer om Bare Knuckles. Fortell han at du er ute etter en veldig ren og klar metal-pickup, så hjelper han deg nok..

Ellers har jeg hørt at kundeservice til BK er meeget bra mtp valg av pickup. KAn lønne seg å sende en mail til dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en amp med nok gain så trenger man da vitterlig ikke hotte pickups. Jeg pleide å spille metall med '57 Classic gjennom 5150'n, chugger som bare faen det...

Helt enig. Jeg syns også de låter bedre i low gain amper.

Bare husk at selv Gibsons Burstbuckere er en del hottere enn begge de jeg nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en amp med nok gain så trenger man da vitterlig ikke hotte pickups. Jeg pleide å spille metall med '57 Classic gjennom 5150'n, chugger som bare faen det...

Her vil jeg si meg uenig.

Jeg har flere gitarer med både hotte, moderate og "snille" pickups og kjører de igjennom en amp med mer gain enn man kan drømme om, og forskjellen er enorm!

Jeg kunne gått i detalj, men nå er jeg trøtt og skal sove. Tar det i morgen eller no :)

Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også litt uenig..

Har opplevd at hottere pickups har mye bedre high gain respons enn vintage pickups f.eks. Selv om man skrur ned vrengen på ampen, så blir lydkarakteristikken helt annerledes.

Så finnes det tilfeller hvor pickups med lav output kan låte fint til high gain også. Til slutt er det ikke bare pickupens output som har alt å si, men også hvordan pickupen svarer til frekvensene fra gitaren..

Forskjell i en tight og utight amp med like mye vreng er frekvensresponsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror du ser etter en Aftermath, jeg.. Ser den har blitt førstevalget til mange gitarister på andre forum, spesielt til tyngre sjangre med nedstemming der man ønsker å ha mye bunn og samtidig beholde definisjon og holde lyden tight.

Stemmer i D Standard.. Men du holder fortsatt en knapp på Aftermath til det? Merka meg at Nailbomb var litt kvassere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.