Web Analytics
Jump to content

Noen som har prøvd bareknuckle pickups? (tips om bridge pickup til en PRS CU 22)

Sorg

Recommended Posts

Har en PRS CU 22 Artist. Er veldig fornøyd med tenkt. Tenkte å teste ut en bridge ny pickup og ble anbefalt Bareknuckle Miracleman. Noen som kjenner disse?

Jeg ønsker en pickup jeg kan bruke til det meste, men siden det er bridge pickupen så vil den hovedsaklig bli brukt til vreng, soloer, etc. Jeg spiller i et metall- og et hardcoreband så det er viktig at den kan håndtere det. Ønsker også at det er lett å få fete overtoner.. Synes Dragonsene er litt slappe på det.. Ellers er det viktig at selv med full vreng skal det være mulig å høre alle tonene, dvs at man kan ta annet enn barreakkorder.

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og i tillegg må pickupene "passe til" gitaren.

En pickup som låter bra i en gitar trenger ikke låte bra i en annen..Forskjellig treverk osv.

Den humbuckeren jeg har best erfaring med er Aldrich`n. Er nok mye pga at den er veldig balansert, dvs den har ikke midhumpen til f.eks en Duncan JB som jo er en referanse for mange.

Jeg har hatt Mule og Aftermath. For øyeblikket rocker jeg en strat med en Crawler.

Jeg digger virkelig mule, og anbefaler den på det sterkeste. Fantastisk artikulasjon og fete nyanser. Pickuper som MiracleMan slenger ut sinnsyke overtoner, men mangler definisjon og artikulasjon. Det er iallefall min mening :)

Anyways. Stemmer for BKP Mule!

Jeg tror du ser etter en Aftermath, jeg.. Ser den har blitt førstevalget til mange gitarister på andre forum, spesielt til tyngre sjangre med nedstemming der man ønsker å ha mye bunn og samtidig beholde definisjon og holde lyden tight.

Edited by Troll

Jeg har Miracle Man i en Suhr strat men den har alder (or) kropp. Bra saker men mitt stalltips er en Suhr Doug Aldrich. Har ikke vært borti noe den ikke funker i enda, kongemikk!

Og den funker bra til metall? Hvordan er den kontra BK? Og hva med pris?

Må påpeke at jeg ikke spiller numetall eller stemmer mye ned. Vi er stemt i D-Standard. Når det gjelder vreng liker jeg f.eks godt Opeth sin vreng. Som jeg nevnte innledningsvis så bruker vi en del akkorder med flere toner, så det er viktig at pickupen håndterer der bra.

Prøvde å høre på siden til BK, men det var ikke lett å høre forskjell.

Forstår at en pickup vil gi en egen karakter. Men om en pickup har mer eller mindre middle enn en annen må vel kunne korrigeres?

Jeg har hatt Mule og Aftermath. For øyeblikket rocker jeg en strat med en Crawler.

Jeg digger virkelig mule, og anbefaler den på det sterkeste. Fantastisk artikulasjon og fete nyanser. Pickuper som MiracleMan slenger ut sinnsyke overtoner, men mangler definisjon og artikulasjon. Det er iallefall min mening :)

Anyways. Stemmer for BKP Mule!

Ang Miracle Man:

Tror egentlig det er gitaren du har den i og ikke pickupen som er problemet.

Låter faktisk ganske klart i Suhr stratten jeg har den i.