Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Har noen prøvd Engl Gigmaster?


Haakenstad

Anbefalte innlegg

Jorå, jag hade en Gigmaster combo, eller egentligen två stycken, eller nästan tre. Den första gick sönder efter någon timmes bruk tror jag. När jag fick nummer två (jag fick en ny tillbaka istället för reparation) så solgte jag den vidare med en gång eftersom jag hade bestämt mig för att gå för en annan stärkare. Den nya Gigmastern gick sönder efter att köparen hade brukt den i 10 minuter, så jag måste ordna en ny ännu en gång som han fick. Den tredje fungerade och köparen var nöjd :) . Att två stycken butiksnya amper går kaputt på mindre än en timmes bruk gör ju att man blir litt misstänksam mot kvaliteten, men jag hade kanske bara otur och det kanske är något de har fixat på, jag köpte den precis när den kom ut.

Jag testade den så lite så jag kan nog inte ge en rättvis review av den, ljudmässigt, men jag har för mig att den lät bra, kanske litt tunt? Nej, jag vet inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! :)

Får håpe at det var du som var uheldig, og at feilen(e) er fikset! :P Men med garanti, så går det bra. Jeg spiller ikke så mye, så jeg kan fint vente på ny amp hvis jeg må det.

vil gjerne høre hva folk synes om lyden, hvis det er noen fler som har testet den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den av TUFF og er kjempefornøyd. Kjører den gjennom en 1936v 2x12 på øving og da er den enda bedre. Anbefaler å ta med en z4 fotpedal i samme slengen. Spiller bra både på clean og vreng. Høres skikkelig engl ut, men med eq i loopen får du skikkelig brown sound om du vil. Vurderer å skaffe meg en maken 30w topp. Attenueringen funker knall. Kjører på 1w hjemme. For meg er den helt topp. Spiller rockecover fra 70-90 tall men den takler mere moderne saker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Og der røyk min gigmaster for 3. gang, - slår den på stdby når jeg ikke bruker den, og denne gangen våknet den ikke når den skulle på igjen. Skimter litt lyd når alt står på max, ellers er det dødt. Trekker tilbake anbefalingen min med begge henda og et karatespark midt i høyttalern. (15watts kombo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der røyk min gigmaster for 3. gang, - slår den på stdby når jeg ikke bruker den, og denne gangen våknet den ikke når den skulle på igjen. Skimter litt lyd når alt står på max, ellers er det dødt. Trekker tilbake anbefalingen min med begge henda og et karatespark midt i høyttalern. (15watts kombo)

Näh, det är ju helt otroligt :( .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugga rundt på ting litt sånn i desperasjon, og den kom tilbake etter litt røkking i effektsløyfepluggene. Håper det holder, det er andre gangen den har vært "rar" der, men ikke helt borte som nå. Sikkert noe som kan repareres, men jeg gidder ikke sende den til Thomann igjen. Tok litt tid sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en Gigmaster 30 combo, kjøpte den ny i Norge i høst. Synes den funker meget bra, aldri noe som minner om problemer med den. Voldsomt kraftig til å være en 30watter. Jeg bruker den som en nr.2 forsterker, kun hjemme og evt smågigs. Hadde muligens valgt 15watteren pga powersoaken, min mangler dette.

Vrengen er veldig tøff, clean er mer enn godkjent. For min del ligger evt begrensninger i crunch-type lyd.

Den er litt utypisk ENGL i lyden, det skyldes nok bruk av EL84 rør, noe som ikke er ENGL-typisk.

Hva er budsjettet ditt og hva slags musikk liker du å spille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.