Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva slags jacks bør man kjøpe?


Anbefalte innlegg

Det er mange måter å gjøre det på. I 9V effektbokser og lignende hvor det ikke er så høye spenninger har jeg brukt borrelås-tape og tapet biter på boksen og på undersiden (motsatt side av komponentene) av kretskortet. Det er enkelt, ser ikke super profft ut, men funker for mitt bruk. Det er også litt køddent hvis du skal gjøre "etterarbeid" og har tapet over der du skal lodde. Normalt gir tykkelsen på borrelåsen nok avstand til boksen til at dette ikke kortslutter, men har du store klumper med loddetinn eller lange leads som stikker ut så må du være litt obs. Kan evt lime et plastkort eller noe på boksen der du monterer.

Noen bokser har skinner på sidene slik at du kan skyve kretskortet inn i hakkene. Det krever at du planlegger størrelse på kretskort og boks på forhånd. Veldig kjekt.

Så er det "turrets" som du nevner som man fester gjennom et hull i kretskortet. Du får kjøpt nylonfester som festes i boksen med dobbeltsidig tape og som bare klipses på kretskortet men en slags mothaker. Jeg har også brukt maskinskruer gjennom et hull i boksen, tre på et avstandsstykke (plastrør, metallrør, isolasjonen på en gitarkabel), tre gjennom hull i kretskortet og deretter en mutter. En gang brukte jeg lange skruer og flere avstandsstykker og stablet flere kretskort oppå hverandre. Hvor mange festepunkter du trenger avhenger litt av størrelsen på kretskortet og hvor mye juling den får etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenman kom meg i forkjøpet med bilde. Jeg følger opp med noen andre bilder. En fuzzboks med borrelås - Der kan du også se hva jeg gjorde med batteriet, kilte det mellom fotbryteren og veggen med et stykke skumplast.

Andre bilder er fra en Firefly forsterker jeg bygget. Der er det brukt metallføtter for kretskortet. I den ene enden har de hull med gjenger og festes i chassis med en maskinskrue. I den andre enden har de en tapp med gjenger som kretskortet festes i med en mutter. Mistenker at jeg kjøpte de på www.ampmaker.com.

<p>[url="

Endret av entoneskala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ;-)

Det jeg brukte på Firefly'en ligner de i det øverste bildet her :http://www.ampmaker.com/store/Loose-hardware-items.html

Da borer du hull i chassis der stand-off'en skal stå, og fester den med en skrue (vises ikke i bildet) gjennom chassis, skruehodet kommer da på utsiden av chassis. Stand-off'en blir da stående med tappen med gjenger opp. Du kretskortet med hullet nedpå tappen og fester med en mutter. Gir det mening?

Hvis du tenkte på den hjemmesnekrede løsningen jeg nevnte, så trenger du

en lang maskinskrue,

en eller to muttere

isolasjon fra en gitarkabel (kapp av 5-10 cm av en gammal kabel, trekk ut alle lederne og skjermen inni, og kutt pent i lengder på ca en cm)

1. Bor hull i chassis,

2. tre skruen gjennom fra utsiden,

3. for en mer stabil løsning kan du nå sette på en mutter og feste skruen i chassis

4. tre på et av gummistykkene du har laget

5. tre skruen gjennom et hull i kretskortet (du må altså bore hull i kretskortet)

6. fest med mutter.

se bilde:

img301.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.