Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hard-tail på Fender Stratocaster!


Hlille

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil gjøre dette? Sett den opp flytende på riktig måte, så holder den jo stemminga som F med mindre du skal spille Pantera hele tida... Da får du i tillegg brukt vibarmen, noe som bare er et pluss?

Jeg brukte nesten ikke vibarm frem til jeg begynte å studere litt nærmere hva Gilmour egentlig gjør. Han bruker vibarmen veldig mye der andre vanligvis ville brukt venstrehånda (høyrehånda i mitt tilfelle), og det gir en utrolig digg feel på ting! Vib i begge retninger (pitch opp og ned), som man ikke får til uten å bruke vibarm, låter SÅ mye mer musikalsk og naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt synd å si det, men jeg skjønner ikke et ord av hva dere mener med "flytende-tremolo". Jeg har ikke brydd meg å sette meg inn i alle tekniske ord og uttrykk.

Problemet mitt er at jeg "hviler" høyrehånda på brua når jeg spiller. Og da er det noe dritt med den tremoloen. Ellers så digger jeg gitaren, og jeg skal ikke kjøpe meg en Tele(selv om jeg så en sinnsyk fet Tele Deluxe her om dagen).

Jeg får dra innom Vintage-Guitar i Kristiansund og høre om de har noen gode råd, eller hvor mye de tar for å fylle opp med treverk slik at jeg kan få tak i en hard-tail.

Jeg bruker aldri tremoloen, så den er bare i veien på en ellers så flott gitar!

Men takk for responsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt synd å si det, men jeg skjønner ikke et ord av hva dere mener med "flytende-tremolo". Jeg har ikke brydd meg å sette meg inn i alle tekniske ord og uttrykk.

Problemet mitt er at jeg "hviler" høyrehånda på brua når jeg spiller. Og da er det noe dritt med den tremoloen. Ellers så digger jeg gitaren, og jeg skal ikke kjøpe meg en Tele(selv om jeg så en sinnsyk fet Tele Deluxe her om dagen).

Jeg får dra innom Vintage-Guitar i Kristiansund og høre om de har noen gode råd, eller hvor mye de tar for å fylle opp med treverk slik at jeg kan få tak i en hard-tail.

Jeg bruker aldri tremoloen, så den er bare i veien på en ellers så flott gitar!

Men takk for responsen :)

Tremoloen er justert slik at du både kan bende strengene opp i pitch, samt ned i pitch. Så tremoloen balanserer mellom draget fra strengene og draget fra fjørene bak. Den er altså ikke dratt helt inntill gitarkroppen med stramme fjører, og den eneste muligheten er å bende nedover i pitch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville, på den seriøse siden, blokket tremoloen med en trekloss. Dvs at du finner en trekloss som kan kjøres imellom tremoloblokken og gitarkroppen. For å måle den avstanden du trenger:

1. Press tremoloarmen HELT opp.

2. Mål avstanden mellom tremoloblok og gitarkropp.

3. Skjær til en trekloss!

Dette er vel så godt som gratis, mm du faktisk må kjøpe en trekloss. Det er effektivt og du gjør ingen inngrep på gitaren.

Jeg ville absolutt gått for denne metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.