Gå til innhold
Hlille

Hard-tail på Fender Stratocaster!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil ha hard-tail på Stratocasteren min, og da er spørsmålet mitt om det er mulig å få kjøpt en hard-tail som passer rett på, uten større modifikasjoner?

Er det noen som har noen erfaringer med å "konvertere" fra tremolo til hard-tail?

Nå har jeg montert kraftige fjører på tremoloen for å presse brua ned. Den er ikke presset helt ned da jeg er litt småredd for at hele brua skal løsne og gjøre skade på både meg og gitar da det føles ut som det er fryktelig mye press på brua(Jeg bruker .011 strenger). Burde jeg være bekymret!?

Flott om noen har en god idè å komme med, og eventuelt noen nettadresser til delekjøp. :)

Med hilsen

Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok bedre å blokke tremmen med en trekloss som å prøve å montere en fast bro. (Husk å beholde minst en fjær på grunn av jordinga)

Eventuelt så kan du selge straten å køpe en tele :P

Endret av GreenMan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blokking med treklosser er ikke noen heksekunst.

Eller du kan kjøpe deg en hardtail strat.

Eller du kan gjøre som Greenman sier, men da må du handle cowboyhatt, også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fulgt med hatt til alle mine teler....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste alternativet er å sette opp stratten skikkelig med flytende tremolo. Er ingen heksekunst å få den dønn stabil. :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle strater jeg har hatt, har jeg montert en eller to ekstra trem-fjører i. Stabilt som f.... Tyngre på arma, naturligvis, men du slipper bla.a. at de andre strengene synker i pitch ved bending osv. Veldig greit det når du bender opp en tone på en streng og skal ha en tone til å holde seg på en annen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste alternativet er å sette opp stratten skikkelig med flytende tremolo. Er ingen heksekunst å få den dønn stabil. :)

Vil du forklare litt nærmere hva det går ut på?

Takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil du forklare litt nærmere hva det går ut på?

Takk :)

Se f.eks. mitt innlegg rett før ditt siste....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers begynte jeg å spekulere: Hardtail Strater har vel ikke routet ut plass for tremolo, og har "string-through", så da blir det vel vanskelig å kjøpe en fast stol å montere på en Strat som allerede har tremolo. Jeg holdt på å skrike ut: "TELE" :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt tremoloen på straten siden 90-tallet, så husker ikke hvor mange fjærer jeg har på den, men den er stram nok til at den aldri beveger seg. vibarmen ligger godt i kofferten.

Tele er tøft! Trenger ikke hatt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg er også interessert i å blokkere tremoloen på straten min. Noen som har en "oppskrift" på hvordan det best gjøres med f.eks. treklosser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.