Web Analytics
Jump to content

Hard-tail på Fender Stratocaster!

Hlille

Recommended Posts

Hei!

Jeg vil ha hard-tail på Stratocasteren min, og da er spørsmålet mitt om det er mulig å få kjøpt en hard-tail som passer rett på, uten større modifikasjoner?

Er det noen som har noen erfaringer med å "konvertere" fra tremolo til hard-tail?

Nå har jeg montert kraftige fjører på tremoloen for å presse brua ned. Den er ikke presset helt ned da jeg er litt småredd for at hele brua skal løsne og gjøre skade på både meg og gitar da det føles ut som det er fryktelig mye press på brua(Jeg bruker .011 strenger). Burde jeg være bekymret!?

Flott om noen har en god idè å komme med, og eventuelt noen nettadresser til delekjøp. :)

Med hilsen

Håvard

Alle strater jeg har hatt, har jeg montert en eller to ekstra trem-fjører i. Stabilt som f.... Tyngre på arma, naturligvis, men du slipper bla.a. at de andre strengene synker i pitch ved bending osv. Veldig greit det når du bender opp en tone på en streng og skal ha en tone til å holde seg på en annen.

Ellers begynte jeg å spekulere: Hardtail Strater har vel ikke routet ut plass for tremolo, og har "string-through", så da blir det vel vanskelig å kjøpe en fast stol å montere på en Strat som allerede har tremolo. Jeg holdt på å skrike ut: "TELE" :P