Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny El-Gitar, 3500-7000 tusen+/- FENDER


Peter MB

Anbefalte innlegg

Heisann !

Jeg er en amatør gitarist som leter etter en el-gitar, som "overskriften" sier.

Etter å ha forhørt meg med en del gitar kompiser, så har vi konkludert, at det er fender jeg er ute etter.

Men jeg klarer ikke å bestemme meg hvilken modell.

Så hvis DU kunne tatt deg tid til å hjelpe meg, hadde jeg vært takknemlig.

- Peter : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha fender så er det ikke noen store forskjeller i kvalitet når det er samme prisklasse, om det er en telecaster, strat, jazzmaster eller hva nå en du ser på..

Dette er noe du må bestemme selv, spill å test alle gitarene i lokal butikk så velger du ut den som passer DEG og DINE hender best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: tenk brukt. Du får mye mer for pengene og du kan selge den igjen uten tap.

Ellers kan jeg i allefall anbefale Amercian Standard stratten. Jeg fikk min ganske rimelig og den funker som faen. ;)

Plog Finn.no, Musikkweb, kjøp og salg her på forumet så kommer du sikkert over noe krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet befinner du deg? Jeg spør egentlig så du kan få teste en del gitarer i forskjellige butikker.

Velkommen til forumet! Klikk deg rundt om kring og les masse nyttige ting.

Ofte får man mye mer for pengene når man kjøper en brukt gitar, men det er opp til deg som kjøper og bruker om du vil kjøre på med.

Kjøpte en "brukt" gitar til et par tusen billigere enn nypris. Gitaren bar ikke preg av noen riper, selv ikke strengene var noe særlig skitne selv etter at selger nevnte at gitaren ikke hadde fått nye strenger før.

Så, der sparte jeg et par kroner på en helt ny gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar : )

Hvor i landet befinner du deg? Jeg spør egentlig så du kan få teste en del gitarer i forskjellige butikker.

Velkommen til forumet! Klikk deg rundt om kring og les masse nyttige ting.

Ofte får man mye mer for pengene når man kjøper en brukt gitar, men det er opp til deg som kjøper og bruker om du vil kjøre på med.

Kjøpte en "brukt" gitar til et par tusen billigere enn nypris. Gitaren bar ikke preg av noen riper, selv ikke strengene var noe særlig skitne selv etter at selger nevnte at gitaren ikke hadde fått nye strenger før.

Så, der sparte jeg et par kroner på en helt ny gitar.

Befinner meg i Lillestrøm/Oslo området : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil som vanlig anbefale å kjøpe å kjøpe første elgitar ny i butikk. I denne prisklassen er det ikke så kjempemye å spare på bruktkjøp som regel, og du får gode gitarer for den prisen i butikk.

Fordelen med å kjøpe i butikk er jo at du får prøvd mye forskjellige gitarer og kan finne den som passer deg, samt at du får hjelp til oppsett og justering i butikken før du drar slik at gitaren er tipp topp når du kommer hjem og skal spille. (Ja, man kan prøve masse gitarer i butikk og så kjøpe en brukt, men jeg synes dette er ganske ufint for å være helt ærlig.)

Anbefaler Backstage Musikk i Sandvika. Fantastisk service, gode priser og et greit utvalg av det meste vanlige i de fleste prisklasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.