Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svindel?


Anbefalte innlegg

Hei, sorry hvis dette er feil sted å poste.

Jeg har letet mye etter en Roland JC-120 i det siste, og har bl.a blitt overbydd på eBay i siste sekund flere ganger.

Så kom jeg over en del annonser på det tyske markedet, bl.a denne.

Selger svarte meg kjapt på mail, og under har jeg limt inn alle svarene hans.

Kort fortalt. Han sier at ampen ikke er solgt, men han har fått en musikkbutikk i Wien til å selge for ham.

De tar ikke paypal, men hvis jeg overfører til ham, så kan jeg plukke den opp der. (Jeg har kontakt med et fraktselskap gjennom jobben, så det er ikke noe problem.)

Jeg merker jeg er temmelig skeptisk.

Samtidig var det jeg som kontaktet ham først.

Fyren er musiker og har lagt ved linker til musikkvirksomheten sin, så han har ikke anonymisert seg selv helt, samtidig kan jo dette være blank løgn.

Hva sier dere, folkens?

Alternativt, er det mulig å sende med PayPal til ham selv om han ikke har PayPal-konto?

Takker for svar!

Hey

Yeah, I didn't sell it yet, but, gave it to a music shop in vienna to sell it for me...

If you're interested I can contact the owner...

just let me know!

cheers,

Stefan

Thanks for your quick response.

Hey

Yes, it's a complete Flight Case.

And - the price includes the Flight case. So it would be 600 EUR for both - the amp AND the case.

I just had it in technical revision in late 2011, which means everything is in perfect technical shape. I didn't use the amp since.

Since it's one of the old (but these are the good ones) it has some optical scratches... just that you know.

cheers, Stefan

Hey

Sorry, I can't change the price since I gave it to the shop on comission.

Actually I have to ask the shop in vienna if they still have it - i don't know... but I think so.

I'm no ebay-guy... that means I don't have paypal... :-/

i could get you in touch with the shop in Vienna and you do the transfering etc. with them - might be the easiest way?

For me it also would be "ok" by doing it on "normal" bank transfer. But I understand if you don't trust in anybody...

So, just let me know if you are still interested and I could check out how to do it best/if it is still available.

Anyhow, Thanx for your interest and let me know what you think!

Stefan

Hey

Just called the shop - they still have it.

I also asked about payment; the shop owner does not want to do it via pay-pal. (Doesn't do that with international customers..)

Here's the upside:

If you transfered the money to me (if the shop had nothing to do with money and shipment), than he would agree on not taking any comission so I could give you the amp & case for EUR 550,-.

The "downside" would be that you would have to trust me. I'm a musician at first and not into fooling anybody - and I'm really good by my word! But I know it's hard to trust someone you don't know these days...

The amp is reserved 'til I get Feedback from you!(though it would be nice if you would get back to me soon ;-)

You transfer the money - After receiving, I'll tell 'em that it's gonna be picked up.. That would be the way!

This would be the adress of the shop:

Waivemeister

Zieglergasse 36-3, 1070 Vienna

Endret av Verbal Kint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks.

Her er linken til butikken:

RalphDarwin:

http://www.wavemeist...t/?page_id=2858

Hvis du kjenner noen som kan sjekke, så hadde det vært fantastisk!

Er snakk om 550 EURO for amp og flight.

Ganske god pris.

Sorry at teksten fra mailene ble nesten uleselig små.

Har skrevet en status på facebook om noen der nede kan ringe bort for meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt at det er greit å være litt skeptisk her, ja. Men sånne dealer har bestandig litt risiko knyttet til seg.

Det tryggeste er å kjøpe en ny, selv om den ikke har like mye "mojo" knyttet til seg. Hvorfor er det slik at småslitne og sprø printbrett, med tørre kondiser fra åtttitallet låter bedre enn ferskvare? Merkelig.

Det er ikke bare PC-er det har skjedd store framskritt med når det gjelder elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transistorer er enda verre en rør Castor. Det er derfor Eric Johnson kjøper hundre vintage pedaler av den typen han vil ha.

Så tester han alle for å finne de vintage transistorene han syns låter best. Så beholder han noen få og selger resten.

Noen som har lurt på hvorfor det er så mye utstyr til slags som Eric Johnson har eid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bekrefta at det er en kar fra Norge som visstnok var interessert i forsterkeren i følge manageren der borte.

Vil jo tro at det er deg.

Men i følge kompisen min er den allerede blitt solgt.

Så hvis du har sagt at du skal kjøpe den, så er det vel derfor den er solgt. Eller at noen andre har kjøpt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.