Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe en Laney cub 12r comboforsterker til hjemmebruk. Skal bruke den med en Gibson SG standard (humbuckers).

Jeg har forsket litt på nett og det virker som at høytaleren som følger med comboen er for puslete. Dette er et Celestion Rocket 50 element. Jeg skal derfor kjøpe en kraftigere høytaler, det blir enten merket Celestion eller Eminence. Problemet er at det er meget delte meninger om hva som er bra, og prisene er ganske like på disse. Jeg har tenkt å bruke ca. tusen kroner på et nytt.

Til nå er det enten Celestion Vintage 30 eller Eminence Man O War som er mest aktuelle.

Musikkstil er klassisk hard rock og heavy metal...

Noen tips?

Krister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig smak og behag. Du har jo også g12t 75 som er standard i de fleste dyre Marshall kabinettene. Det har også en del å si om comboen er open-back(som det sansynligvis er) eller closed-back. Når jeg skulle kjøpe nytt element til blackstar comboen jeg hadde, leste jeg meg fram til at v30 passet best til rock/metal, men endte med at jeg syntes de ikke hadde nok bass/trøkk(som de visstnok skal ha i et closed back cab). Tror du kommer til å få mye ut av å bytte ut rocket 50 elementet, siden dette ikke er så mye å skryte av :)

Endret av kamspro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comboen er av typen open-back ja. Har sett på g12t 75 og det skal visst være et bra element, men synes db-sensitiviteten er litt for lav- 97db. Siden dette bare er en 1x12 combo vil jeg ha et element med høy db (V30 ligger på 100, og Man O War'en ligger på 102).

Man O War elementet skal visst være bra for mere tunge riff, det er forresten på 120 watt. Vil en 15 watts forsterker få problemer med å drive dette? Høytaleren som følger med er jo bare på 50...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tenke så mye på hvor mange watt elementene er på, bare de ikke er på mindre enn ampen. men hvor sensitive de er kan være mer relevant. G12K-100 skal også være veldig bra for heavy metal. har dog bare hørt dem i et lukket kabinett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.