Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er denne Fender Strat`en ekte?


Kian

Anbefalte innlegg

Ser ut som en Mexico modell eller en billig Japan modell for meg, og området rundt serienr. ser veldig suspekt ut. Ser ut som om noen har tuklet med lakken der? Jeg ville ikke kjøpt denne gitaren!!!! Det finnes bedre alternativer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

American Standard har da vitterlig sekspunktstremolo. Det er American Special og Deluxe som har 2.

USA Standard Strat har hatt 2-punkt trem siden 1986/1987.

RI, Special, Highway One, OSV. Har derimot hatt 6-punkt.

Når jeg ser på neckplaten, så begynner jeg å lure på om kanskje dette er en Squier som har fått nytt decal. Mener å ha sett den sorte gummien (mellom gitar og neckplaten) på Squier før.

Foreløpig tror jeg dette er en form for partsgitar...kan være at eier kjøpte den uten å vite det selv.

Endret av Jonathan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på dem som mener at denne er fake.

- Formen på hodet ser veldig rart ut, samt at trussrod-hullet ser veldig spisst og merkelig ut.

Er mulig at det er en partsocaster, men vedkommende selger dette som orginal gitar, og det er det ikke.

Ville ikke kjøpt den.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedder på at dette er en fake. Ser ut som påklistret serienr( Vanndecal), samt at lakkfargen på halsen skurret i øynene mine. Har ikke all verdens kjennskap til de ulike modellene, men fikk en dårlig følelse med en gang jeg så bildene. Kinafake tror jeg. Bilde av stemmeskruene bak på halsen kunne vel hjelpe på. Ligner grusomt mye på kinafakes som lå på qxl for kort tid siden.

Regner flere og flere blir anti piratkopigitarer etter uheldige kjøp...

Kan også se ut som microtilthullet på plata ikke har funksjon da jeg synes å skimte hvit lakk der...samt at nedre horns bakside ikke er avrundet....er ikke slik på mine strater ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag vil jeg si at det er så mange forskjellig variabler hva gjelder forskjellige Fender-modeller at man må være forsiktig med å påpeke feil før man har fullstendig modelldesignasjon og produksjonsår. Men jeg er enig i at halsen ser suspekt ut, spesielt truss rod 'proppen' og decalene.

Formen på headstock og plassering av decaler har variert veldig. Headstock shapen minner meg om enkelte Fender-modeller på nittitallet, og original contour body decalene blir ofte plassert litt vilkårlig. Serienummeret på Deluxe strater (noe dette ikke er) er også plassert i samme posisjon som på bildet.

Jeg ville aldri kjøpt denne gitaren, da jeg er helt enig i at det er mye å sette spørsmålstegn ved. Men uten å vite hvilken modell den skal forestille er det vanskelig å påpeke feil med sikkerhet.

Nå vet ikke jeg om det er noen unntak, men jeg har f.eks. aldri opplevd at man ikke finner info om en helt standard Fender produksjonsmodell på guitardater. Det og faktum at serienr. tydeligvis er for langt, ville gjort meg veldig skeptisk.

Tror det er en del serienummere den ikke tar. Tar ikke JV sig. f.eks.

EDIT: Det enkleste er å sende en mail til consumerrelations@fender.com og høre hva Fender mener selv. Jeg tror nok dette er en partscaster, men det skader jo ikke å forhøre seg.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag vil jeg si at det er så mange forskjellig variabler hva gjelder forskjellige Fender-modeller at man må være forsiktig med å påpeke feil før man har fullstendig modelldesignasjon og produksjonsår. Men jeg er enig i at halsen ser suspekt ut, spesielt truss rod 'proppen' og decalene.

Formen på headstock og plassering av decaler har variert veldig. Headstock shapen minner meg om enkelte Fender-modeller på nittitallet, og original contour body decalene blir ofte plassert litt vilkårlig. Serienummeret på Deluxe strater (noe dette ikke er) er også plassert i samme posisjon som på bildet.

Jeg ville aldri kjøpt denne gitaren, da jeg er helt enig i at det er mye å sette spørsmålstegn ved. Men uten å vite hvilken modell den skal forestille er det vanskelig å påpeke feil med sikkerhet.

Tror det er en del serienummere den ikke tar. Tar ikke JV sig. f.eks.

EDIT: Det enkleste er å sende en mail til consumerrelations@fender.com og høre hva Fender mener selv. Jeg tror nok dette er en partscaster, men det skader jo ikke å forhøre seg.

Nei, vet at at det er noen litt mer spesielle utgaver og signaturutgaver samt cs-modeller de ikke har dekt opp, men har som sagt aldri opplevd at det ikke har kommet opp info på vanlige "standard" serier.

Nå har vel heller ikke denne tråden særlig relevans lenger da trådstarter har konkludert med at denne er såpass tvilsom at han ikke lenger er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.