Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarmysterium


Rawger

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite gitarmysterium her. Jeg kjøpte en gitar for sikkert 12-13 år siden, mest fordi den så tøff ut og fordi prisen var rett. Den har vært veggpynt de siste 10 årene og jeg tenkte det var på tide å kvitte seg, men jeg har et lite problem. Alt jeg vet om den er at det er en Jackson og det står et serienummer på baksiden, men ingenting annet. Noen forslag til hvilken gitar det kan være? Evt. forslag til hvor jeg kan finne svar på det? Den ser slik ut:

Jackson.jpg

Den kostet forresten ca. 6000 da jeg kjøpte den. Kunne tenkte meg å finne ut ca. hva den er verdt i dag.

Endret av Rawger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bolt-on hals på den? Eller neckthrough?

Hvis det er neck-through er det nok en RR-1 i USA Select serien. 22 bånd, Seymour Duncan humbuckers og original Floyd Rose.

Det er neck through og lisensed floyd rose på den.

Den ser veldig ut som en RX10, ja, men det står ikke noe på pickupene på denne. Pluss det med halsen selvfølgelig.

Veldig merkelig av en produsent å ikke oppgi hva slags serie det er. Er jo RR-form, men hadde vært fint å vite litt mer om den.

Edit: Ser det er noen som selger en RX10 på finn som ser helt likens ut, så da er det sikkert det.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=17846758

Endret av Rawger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det noe annet på hodet enn bare Jackson? F.eks Professional? Og kjøpte du den ny eller brukt for 6000?

Sorry, skrev feil oppi her. Det er bolt on, ikke neck through.

Kjøpte den ny for 6000 og det står kun "Jackson" og en liten R ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som stemmer her! JS30 har jo ikke Floyd..

Tror jeg gir opp, har pløyd gjennom alle RR på e-bay, finner ingen som passer helt, bare nesten...

Men PS3T kan stemme bra!

Da tror jeg heller det er en RX10. Finnes sikkert både med prikker på halsen og shark fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.