Gå til innhold
icelot

Byttet picups, lyden suger

Anbefalte innlegg

Heisann, fant fram en gammel gitar jeg hadde i skapet og bestemmte meg for å blåse nytt liv i den:)

Kjøpte meg 2stk aktive EMG picups og satte dem i.

Fulgte først instruksene på hvordan jeg skulle kobble alt til jackHUN utgangen. Etter mye prøving å feiling kom jeg fram til at

instruksene måtte være feil da jeg bare fikk lyd(dårlig) når jacken var halveis inne. Dvs kobblet til picupene uten å skape sluttning mellom - og - sånn at picupene var tilkobblet passivt.

Sånn jeg har kobblet det nå slutter spissen på jacken minusene sammen og bunnen går til +, nå er det lyd når jacken er helt inne.

MEN fremdeles elendig lyd, Umulig å få noe annet en clean lyd uten å seriekobble en haug med pedaler. Så jeg regner med signalstyrken fremdeles er veldig svak.

Noen tips her. Skal det kobblet på en annen måte på jackutgangen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da har du gjort noe feil! SKal være mye trøkk i EMG'ene.

Jeg har satt EMG-er på 3 av gitarene mine, og da har je bare fulgt skjemaene til EMG direkte fra dem, eller via Google image.

Det er vanskelig å komme med tips, så du får bare dobbeltsjekke alt igjen.

Vet ikke hvilken konfigurasjon du bruker.. Antall pots, switch, hvilken gitar osv.. Men generelt kan du sammenligne koblingen med f.eks denne:

http://www.seymourdu...ine_1v_3way.jpg

Seymour Duncan har noen fine skjemaer til sine modeller Blackouts.

De kobles helt likt som EMG'ene, og du kanfint bruke dme dersom du syns det er enklest.

Men! Dersom du har brukt instruksene til EMG, og det ikke virket så er det stor sjanse for at du har gjort noe feil.. Sjekk batteriet ditt, og ellers alle de andre koblingene :)

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EMG må kobles akkurat slik som på skjemaet. Gjør man bare en liten endring, blir det bare tull. Du på altså kopiere skjemaet 100%.

Du må nok regne med at skjemaet EMG sender med er korrekt. Det er du som har tatt feil.

Har du forresten byttet ut potmetre og slikt også? Det må du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å bytte potter, aktive pickups krever større(verdier) potter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Større? Hvordan får du 25K til å bli større enn 250K og 500K, som er mest vanlig i bruk på passive single- og dobbelcoils?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Større? Hvordan får du 25K til å bli større enn 250K og 500K, som er mest vanlig i bruk på passive single- og dobbelcoils?

less is more ?

Velkommen til forumet icelot.

Hvilken gitar er det snakk om, kan du legge ut et bilde av det du har koblet.

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.