Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vridd hals


Anbefalte innlegg

Jeg har en hals liggende som i utgangspunktet skal på et prosjekt jeg driver med. Denne halsen er helt ubehandlet. Problemet er at den er vridd...

Om en ser den fra helen, og holder helen i vater, bikker venstresiden (lav E) ned jo lenger opp på halsen en kommer.

Hele halsen er også buet slik at den er "høyest" på midten. Altså motsatt av hva truss rod kan justere...

Vil dette kunne gå seg til når en spenner opp halsen/gitaren med strenger, eller er halsen bare å glemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Skal prøve det. Har slakket trussen. Kanskje sette på et gammelt strengesett og stemme den en del lysere. Har stemmeskruer på vei fra ebay, så får teste når de er på plass. Har ikke laget halsen selv nei. Er jo rosewood gripebrett, så blir vel litt rart å høvle...

Får spenne den opp, vente og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med andre typer lim kan det være mulig å få av med oppvarming - elektrisk varmepistol/hårføhner og en slik metallgreie du bruker til å sparkle med, som du presser inn mellom halsen og gripbrettet. Men du må passe på så det ikke blir så varmt at treet blir svidd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slakket trussen helt nå, prøvemontert halsen med strenger og strammet godt til (Stemt i H for øyeblikket :) )

Får se om den gir litt etter i løpet av helgen. Halsen krever en del jobb uansett merker jeg. Alle bånd må files og pusses. Bruker den som et læringsprosjekt inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.