Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et merkelig salg.....


Byljer

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake hadde jeg en Gibson Les Paul Studio Fireburst ute for salg her på forumet og på finn.no Gitaren ble kjøpt av en lokal kis som kontaktet meg for rundt tre uker siden. Han foreslo å forhåndsbetale gitaren, og skulle sende noen for å hente den. Vel, han har betalt for fjøla, men den er fremdeles ikke hentet. Betalingen ble som sagt foretatt for snart tre uker siden, jeg har sendt ham et par sms for å høre når han skal hente den, men ingen har dukket opp ennå og ikke har jeg hørt et pip etter min siste sms. Etter at jeg sendte sms sist tenkte jeg at nå gidder jeg ikke si fra flere ganger. Enten får han komme eller la være. Flere som har opplevd slike merkelige handler? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje stakkaren har mista mobilen sin.... havna på sjukehuset eller noe annet som ligger bak. Han har betalt, så da syntes jeg du skulle fortsette å forsøke å få fatt i ham, eller noen rundt ham. Handler vel litt om moral dette... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kontonummeret hans? Hvis du ikke hører noe mer ifra ham mener jeg at du skal overføre pengene tilbake til hans konto. Det er det eneste riktige å gjøre.

Det ville jeg gjort. Når det kommer til penger, så skal man være litt forsiktig med å gjøre dumme beslutninger.

Jeg vet også hvordan det er å plutsellig havne på sykehuset.. Det bør jo være en logisk forklaring på dette,siden han har betalt.

Har du kontoNr, så kan du stikke innom banken din og få tak i navnet hans, og eventuelt prøve å slke han opp på facebook/gule sider ol. Er han lokal, så skal det jo være en overkommelig oppgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på at noe har skjedd med kjøper har streifet meg ja, så jeg har sendt ham en melding igjen. Får håpe han tar kontakt, så får jeg eventuelt finne ut hvor han bor slik at jeg får levert gitaren. Når det gjelder tilbakebetaling så synes jeg det er å dra den vel langt. Han kontaktet meg og var veldig ivrig på å få kjøpe, og fikk gitaren til under prisantydning. Pengene han betalte gikk til delbetaling av en Gibson LP Standard kjøpt (tilbake) fra et annet forummedlem, så tilbakebetaling ved et avtalt kjøp er nok uaktuelt.

Uansett, håper å få ordnet en avtale med ham i løpet av dagen :)

PS! Nei, selger ikke gitaren en gang til. Litt moral har jeg da ennå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.