Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Thunderstruck med en hånd


DonGlenn

Anbefalte innlegg

Det første jeg lærte meg på gitar, bortsett fra Am7 og Em, var den saken der, og da spilte jeg den med en hånd, og det gjorde jeg så lenge at når jeg fant ut at den egentlig pickes, så sleit jeg som faen med å koordinere begge hendene. Jeg har sett Angus spille den både med en og to hender, men det høres ut som om at han stort sett spiller med to, og så rocker med høyrehanda når han føler for det. Bare å peise på, personlig synes jeg enda det er mye enklere å spille den me en hand. Selv om jeg ikke har prøvd på noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angus selv spiller med begge...

Gjorde ikke det i Spectrum i hvertfall.. Der spilte han med en hånd, den andre var i lufta og digget (slo i lufta)

Kan hende det ja.Jeg var ikke der så det skal jeg ikke krangle noe på :P

Men på en live dvd jeg har der spiller han med begge hender..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du klasker fingertuppen bestemt ned på det bandet du skal ha tonen, det er en hammer-on. Og når du løfter fingeren bestemt slik at du ikke dreper lyden men tonen fylttes lenger opp på halsen så har du utført en pull-off. Enkelt forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener også han spiller med plekter på albumet. Hører det klart hvis du hører etter. Hammerons og pullofs er også som nevt bare øving. På akkurat den, hvis du skal putte andre handa i været eller no, er det vanskeligste å dempe de andre strengene. Han pleier vel også å spille den på en annen streng, mens han holder "pedaltonen" med høyrehanda. Med hendene i kryss liksom. Showoff? absolutt. Funker det? Ingen tvil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.