Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Restaurering av gitar


Teammella

Anbefalte innlegg

Hva feiler den? Det finnes vel flere, men de første jeg tenker på er Arnt Rian og Strand Guitars. Jeg vet heller ikke hva dette er for en gitar og hva du evt. vil koste på den. Jeg vet heller ikke om det vil være verdt det ifht. verdi. Gammelt er ikke nødvendigvis det samme som verdifullt, men som sagt vet jeg ingenting om denne gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler den? Det finnes vel flere, men de første jeg tenker på er Arnt Rian og Strand Guitars. Jeg vet heller ikke hva dette er for en gitar og hva du evt. vil koste på den. Jeg vet heller ikke om det vil være verdt det ifht. verdi. Gammelt er ikke nødvendigvis det samme som verdifullt, men som sagt vet jeg ingenting om denne gitare.

Det er noen lange sprekker i selve kassa, på siden og under. Den trenger nok også noe jobb på finishen.

Gammelt er uansett noe unikt for en som er intressert, denne ble gitt i konfirmasjonsgave til noen her i norge i 1910!! =) det oser av historie og mystikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen lange sprekker i selve kassa, på siden og under. Den trenger nok også noe jobb på finishen.

Gammelt er uansett noe unikt for en som er intressert, denne ble gitt i konfirmasjonsgave til noen her i norge i 1910!! =) det oser av historie og mystikk.

Selvsagt. Det er jo en historisk gjenstand sånn sett, og er den i spillbar stand og kanskje til og med good looking og vellydende i tillegg, er det jo et kjempepluss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at hvis gitaren betyr mye for deg så skal du høre med en av de annerkjente repguruene i Norge for å få et prisoverslag. Jeg regner med at du ikke ønsker å restaurere for å selge, men for å få en spillbar gammel gitar. I såfall er gitaren mye mer verdt enn det du vil få for den på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fant du? hvor fant du det?

Google.

http://www.pamelasmusic.co.uk/images/forsale/string/guitars/g339.htm

Fra en auksjonskatalog:

A Markneukirchen Edmund Paulus Guitar circa 1880

labelled as above L.O.B 442mm., the back stained brown depicting a picture of a woman in grecian dress surrounded with foliage, the mechanised head with 6 bone tuning pins with a rose on top, some restorations in soft grey case.

£400 to 500, EUR610 to 760

Tatt i betraktning at din gitar sannsynligvis er enklere, yngre og har skader er den ikke verdt mer enn noen hundringser. Brodern har en norsk gitar fra ca 1920 i god stand uten sprekker og med god lakk, den er verdt maks en tusenlapp hvis man finner en samler. Sannsynligvis halvparten. Gammelt er ikke nødvendigvis verdifullt på annen måte enn affeksjonsverdien. Jeg har en mandolin fra 30-tallet som ikke er verdt noe som helst, men den spiller ræva av nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.