Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gollmertråden


E5150

Anbefalte innlegg

Jag köpte den idag! :D

Rotophasern har bara gjorts i fåtal exemplar så jag är riktigt nöjd att jag kom över den.

Gratulerer! Jeg sendte mail med det samme jeg kom over den, men fikk aldri svar. Får trøste meg med at den ikke passer inn i stilmessig med de andre pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den er god! "The blues" er en helt fantastisk pedal! Fungerer til alt og låter så fantastisk flott. Skulle ønske jeg hadde et par til i reserve :-)

Som nevnt i den andre tråden satte jeg denne type bryter inn i to ulike Tonatorpedaler (96-modeller). Begge har fungert fint i ettertid.

Nå er det to til gollmere på finn

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47635115&searchclickthrough=true&searchQuery=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 6 years later...

Beklager å gjenopplive denne gamle tråden :-) 

 

Som dere kan lese av de tidligere postene i tråden har jeg samlet på Gollmerpedaler en stund. Etter 20 år med leting kom endelig den ene pedalen jeg manglet, Ugly Bee i hus. Endelig er flokken samlet! 

 

Jeg kommer nok ikke til å bli en bedre gitarist av dette her, men jaggu deilig å bli ferdig med prosjektet :- )

 

Den fortapte sønn: 

Uglybee.thumb.jpeg.df73364126ffc417a15808bf8c2b416b.jpeg

 

Familiebilde: 

Gollmerfamily.thumb.jpeg.ab38fa9d2932377dabd9defcbff5d054.jpeg

 

Historien om hvor det hele startet: 

https://forum.gitarnorge.no/topic/53433-npd-endelig-i-hus/

  • Liker 6
  • Takker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Arkadian skrev:

Gratulerer! Måtte du ikke hjemsøkes av ennui og livslede nå som livsprosjektet ditt er fullbrakt.

Har disse pedalene forresten helt originale, egenutviklede kretser, eller er de derivater av klassiske kretser?

Ikke noe problem, starter bare på et nytt prosjekt 🙂

 

Gollmerpedalene skal være basert på originale design, så regner med at kretsene er egenutviklet. Dette kan jeg imidlertid ikke så mye om. Sånn lydmessig er pedalene litt opp og ned. The Blues, Composus og Fat Dist låter kuler og krutt, mens Big Stack har jeg egentlig aldri blitt helt venn med. Førsteinntrykket av Ugly Bee er at den låter som en fuzz-pedal og slike har jeg aldri brukt i særlig grad. Får nå jobbe litt med den. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Kanskje på tide å endre signaturen da? 😁

Kan sikkert alltids trenge en til. Har opp til flere eksemplarer av andre Gollmerpedaler. 

 

Gårsdagens test av Ugly Been var med en liten skrivebordsforsterker (Yamaha Thr10). I dag dro jeg frem mine gode gamle UK-produserte Laney, samt fant frem en annen strømforsyning. Det låt myyye bedre. Pedalen responderer veldig bra på bruk av  volumkontrollen på gitaren og fungerte helt supert sammen med litt vreng på forsterkeren. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.