Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JAPAN VS. USA (Custom Shop-gitarer)


Pikachu

Anbefalte innlegg

Bernie rico jr gjør ingen feil i usa.

http://www.ricojrguitars.com

kiso til Esp er vel den mest respekterte duden.

Caparison lager også feilfrie gitarer i Japan.

Tror de som lager færrest gitarer, gjør en best jobb. Mayones har blitt for populært iforhold til levering. og da kan hastverk føre til lastverk. de ferdige modellene som kommer fra crc fabrikk kanke kalles custom shop.. men som bernie rico.. som lager alt for hånd.. det kaller jeg custom shop...

populært å bestille kroppsdelene fra korea og sette det sammen i polen eller usa for tiden. bernie rico har en hybrid(bastard korea) serie som andre merker ville kaldt custom shop når den blir solgt. (made in usa or just inspected by mr gadget?)

Snakket med Petter hos ESP Norge og han sa at ESP Custom Shop-gitarer begynner på 50.000 kr...men da får du også ALT etter dine ønsker :-)

DET er Custom Shop det :-)

Enig i at BRJ Guitars er Custom Shop, sjefen selv tar t.o.m. kontakt per tlf ang bestillingen din underveis. Det er utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at Importøren i norge skal ha 50.000 når ESP tar direkte 3500$. = 21.000. Synes norge ødelegger gitardrømmer for mange.

Jeg mente ikke å si at Mayones custom shop er de bolt on pro seriene som er vanlige Mayones. Men mange vil kalle sånne bygde gitarer for custom shop. Hvor kommer delene til de vanlige Mayones gitarene egentlig? Hvor er den CRC maskinert... ? Er det i Polen? Jeg skal kjøpe en Mayones Custom engang. Får se om oddleif stensland vil selge en av sine Sacrifice custom shop. (Communic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere eier av et par ESP custom shops (Og faktisk en Caparison CS også når vi er inne på Japanske gitarer) er min mening at de mindre byggerne som Suhr og Tyler er på et høyere nivå.

Har ikke vært borti noe som ikke er perfekt fra de byggerne. kan egentlig ta Med Anderson i samme slengen.

Mine ESP CS var OK gitarer, men en kamerat hadde en ESP Tiger derfra som var grusom. Det var helt tydelig hastverksarbeid.

Denne har ligget pakket ned i snart 10år nå, Blytung men den låt greit da.

Skal man ha Fender CS som virkelig er CS er det masterbuilt som gjelder og da blir faktisk Suhr og Tyler rimeligere så for meg er ikke Fender noe alternativ.

Men det skal sies at noen av MB strattene jeg har prøvd har vært utrolig bra men de er som regel mer vintage spec`ed enn jeg liker, altså bare en smakssak.

Mayones har jeg prøvd lite av men de får jo mye skryt her på forumet så noe må de jo ha for seg :)

At det skal være skadelig å bruke CRC maskiner for å lage bra gitarer kan jeg ikke skjønne, her er det nok noen som ikke vet altfor mye om hvordan dette funker (CRC maskin lager ikke akurat gitaren for å si det sånn hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse japanerserne (sic) tar heller livet av seg en å levere et dårlig produkt. Det er hvertfall mitt inntrykk (satt på spissen dog). Opplevde en fyr som skulle selge meg en bass fra japan, som ikke ville selge alikevel, fordi han mente at den var i for dårlig stand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse japanerserne (sic) tar heller livet av seg en å levere et dårlig produkt. Det er hvertfall mitt inntrykk (satt på spissen dog). Opplevde en fyr som skulle selge meg en bass fra japan, som ikke ville selge alikevel, fordi han mente at den var i for dårlig stand

Japanerne er kjent for å ha yrkestolthet og være nøye.

Flere ganger jeg har kjøpt bruktgitarer fra Ishibashi og de sier at de er full of scratches, rough condition etc men når jeg får de ser de ut som nye omtrent!

Og blir en mail besvart først dagen etter jeg har sendt den tilbyr de seg nesten å ta livet sitt for å veie opp for umaken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japanerne er kjent for å ha yrkestolthet og være nøye.

Flere ganger jeg har kjøpt bruktgitarer fra Ishibashi og de sier at de er full of scratches, rough condition etc men når jeg får de ser de ut som nye omtrent!

Og blir en mail besvart først dagen etter jeg har sendt den tilbyr de seg nesten å ta livet sitt for å veie opp for umaken :D

Har samme erfaring som deg.

Har dog ingen erfaring med Gibson CS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Gibsons supportsider FAQ:

How do I get a quote on my own one of a kind, Gibson Custom guitar?

In the US, Canada, EU (Including Scandinavia), UK and Japan:

To receive a quote on a one of a kind, Gibson Custom guitar, please contact your local authorized Custom Shop dealer. You can find the nearest dealer by using our dealer locator Your dealer will be able to assist you in completing the steps necessary to submit your request to Gibson Custom.

In All Other World Territories:

Please contact Gibson Customer Service and they will put you in touch with your local distributor.

Jeg tolker det slik at det ikke er noe problem å få en Gibson CS helt etter egne specs. At det potensielt blir en svimlende pris på den, har jeg likevel ikke noe problem med å tro....

Hva som er best av japanske customshops vs. amerikanske skal jeg ikke mene noe om, men at CS-begrepet vel er blitt litt utvannet, er det ikke noen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med AUDUN: "CS begrepet er utvannet" er det jeg ville fram til med disse CRC maskinerte plankene som kommer fra kina og korea. De er ikke det samme som feks 1987 Jackson Ontario som hadde hengende på tørk egne deler over lang tid og lagde de beste gitarene sine da. Eller Bernie Rico som lager kroppene for hånd uten crc. Er helt enig med Debris ang at de som lager færre gitarer er de som vil lage bedre gitarer ettersom de ikke blir overbestilt slik andre merker blir nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.