Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi som ikke liker absolutt alt på GN- gitaren


Hank Annicke Noe

Anbefalte innlegg

Jeg starta den jeg, Castor.

Jeg synes prosjektet er kjempe, men når jeg jeg ikke får det akkurat slik jeg vil, har jeg følgende syting på gang:

1. Jeg vil ikke ha humbucker hverken i neck eller bridge, men ja, avhengig om de kan splittes! (Mer glad i stack-pu på strat enn humbucker)

2. 4- 2 stemmeskruer er dårlig"Peavey".

3. Plekterbrettet er ikke pent rundt humbudckerne. Dette ser amatøtmessif ut, selv om nærbilder viser at dette er gjort presisjon.

Ellers synes jeg fargen er fin, men ville foretrukket rosewood hals.

Ellers er jeg bare sur, og hater alt sammen. :(

Og jeg hater alt som er gøy, samt at noen prøver å få til noe ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, trodde faktisk ikke noen skulle være så gale og skrive denne.. Men enig i noen av dine utsagn, spesielt HSH konfigurasjonen :angry:

4-2 stemmeskruer, dette er asymmetrisk, jalla og bare helt forferdelig å se på!

Lønnehals var riktig valg, men om det hadde vært rosewood så hadde jeg ikke sagt nei..

Hva kan en egentlig forvente av en gitar til 3k? vil si litt mer etter "mine" specs og ikke "GN toppen"..

Da var aggresjonen vekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gledet meg egentlig til å kjøpe denne gitaren, men jeg da jeg fikk se alle negative reaksjoner, tenkte jeg meg om, og fant ut at de har jo rett!

Så jeg ringer Kina-menneskene og sier at jeg vil ha en gitar som ser ut som en Flying V, har Froyd Lose tremolno, snarkfins innlegg, dødningehuggu med oppnedkross på plekterbrett, tre IEMJI buckers med coiltap m/overledning, rollersluts og Schmeller tuners. Og den skal selvfølgelig være svart med metalflakes see-through finish. DET har jeg nemlig lest er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særriøst.... Dette prosjektet er jo kult da, noen må værra ørret også. Sånn vil det alltid være :)

Jepp, det er jo det det er, flott tiltak, hvor noen må ta en avgjørelse!

Derfor startet jeg denne tråden etter CastorFibers melding om å ikke bruke for mye negativ tid i tråden om GN-gitaren.

Jada, jeg skal syte: jeg har vel sagt det meste: Hele prosjektet suger, da ingen på forumt her tåler en Chineese-fake!

Så er det altså greit å bestille samme vare bare det står GN på den? Jeg ler meg ihjel!!!!!

Bare følg med på trådenen om å avsløre alt som er laget i Kina er helt jævlig dårlig. Alle kommenterer treverket som ubrukelig!

Tenk på det når dere vurderer å kjøpe en GN-gitar!!!!

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg respekt for hva man får til i Kina. Jeg har ikke noe imot produkter produsert i Kina. Men store merkevarer har helt klare retningslinjer for kvalitetene på sine produkter, og investerer mye i merkevarebyggingen. Da synes jeg det er veldig feil når andre setter samme merke på sine produkter uten å ha bidratt til det som har skapt merkevaren de snylter på.

Jeg er med på at man kan kritisere designvalgene man er uenig i, men å sammenligne den med merkevarefakes er usaklig. GN-gitaren utgir seg ikke for å være noe annet enn den er.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst? :|

http://forum.gitarno...rnorge-gitaren/

(og wtb.. er ikke alle gitarister som spiller eller har spilt world of warcraft)

Ah.. jeg har hengt for mye på DIY delen.. ^^ men takker

Edit:

Vel.. ikke noe jeg selv ville ha kjøpt egentlig..

Strat syle gitar må ha singelcoils etter min mening.. evt en singelcoil med 2 rails i bridge.

Likte ikke perle blocks på lønn slik.. hadde vært bedre med vanlig svarte dots etter min mening.

Samt slik 4-2 headstock liker jeg ikke.. men meg om det ^^

Angående kina varer så har jeg såppas bra erfaring med gode kina gitarer så skal ikke si noe på det

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GN-gitaren prøver ikke late som å være noe annet enn det den er. En "chineese fake" prøver å være en ekte gibson eller Fender. Er en vesentlig forskjell spør du meg.

Er vel laget på samme fabrikk! Har man et annet navn, og et annet utseende på headstocken er man safe!

Det gir en bedre følelse dersom det står GN i 12, bånd framfor Fender eller Gibson på headstocken?

Ellers skal vi være detektiver på "finn.no" og overalt ellers! Snakk om å skite i eget reir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.