Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey Rock Master all Tube Preamp


askret

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Ja, den låter faktisk ganske bra som den er! MYE bedre enn det meste du ser i gitar-butikker i dag.

Men, den klarer seg best i thrash-metal-land, og er ikke helt på høyde med eliten (peavey 5150/6505, mesa dual/triple recto, diverse ENGL forsterkere, DIezel, Soldano etc.)

Kretsen er veldig lik den som finnes i triple XXX og JSX. Heller ikke så ulik ENGL Fireball, Powerball og E530. Nesten alle delene sitter på samme steder, det er bare litt forskjellige verdier her og der, og en annerledes EQ på slutten.

Jeg er ikke helt sikker på hvilken retning jeg vil ta min, men tenker å prøve en del forskjellig og se hva jeg liker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...artig sak denne Rockmasteren ... den minner meg litt om den Peavey Tubefex'en jeg engang hadde; den hadde 2 stk. rør + en digital fx-enhet innebygget. Dessverre syntest jeg at crunch og higain kanalene gav for mye bruselyd (mer enn hva jeg kunne klare å "dempe").. og den innebyggede noisegate'n var vel ikke heller så god mener jeg å huske... Fikk aldri oppdatert softwaren på den (til uoffisiell 2.0 versjon tror jeg)... Likevel hadde den absolutt sin sjarm .... savner den nå som jeg så Rockmaster'n...

Tubefex.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.