Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modulus Flea / Funk Unlimited diskusjonstråd


Axxis

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte å starte en diskusjonstråd for Modulus Flea / Funk Unlimited.

Finnes lite av denne bassen i Norge, og jeg eier en Flea 4 selv.

Jeg er storfornøyd med min. Den er med Aguilar OBP-1 og Seymour Duncan Basslines, samt en Bad Ass II bro.

Bruker den gjennom en Gallien Krueger 1001RB-II og 2x Neo 2x12 kabinetter.

Er det flere her på forumet som har en, som vil dele litt meninger?

Jeg har en del basser, men setter modulusen som hovedbassen min live. Jeg spiller i et funk-rock band.

Blandt den har jeg:

Music Man Stingray 4 HS

Music Man Stingray 5 H

Music Man Sterling 4 H

Fender Jazz Bass Am STD 4

Squire Jazz Bass 5

Fleabass (fleas merke)

Sammenliknet med music man basser (eneste bassen som kan likne), så er den høyere volummessig (16V preamp), og mer punch. lavere og lettere action, men mye "mindre båndskurr".

Likner mye på en Sterling (tynnere hals enn Stingray) egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eide en Modulus Quantum 5 for to års tid siden, vanvittig god bass! Grafitthalsen gav mersmak, og jeg spiller nå på en Stingray 5H med Status grafitthals. Neste bass blir nok en Funk Unlimited 4!

Men ja, de er nok litt for dyre og ukjente til å få en stor tilhengerskare her til lands.

Endret av Orph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre45 var vel de som tok de inn til landet i sin tid. Nå er de jo under paraplyen til 4sound og sist jeg var innom der var det stort sett standard fender og deres kloner som hang på veggene rent bortsett fra en og annen yamahabass. Kjøpte min siste modulus fra statene og betalte der 17000kr. På tre45 anslo de at de måtte ha mellom 30000 og 35000 for en slik bass. Sier seg selv at den er lite salgbar i lille Norge til en slik pris. Kan jo begynne å tenke ganske mange andre alternativer blant annet få bygget en custom sak mange plasser. Når det gjelder status har jeg prøvd noen slike og de har alle spilt som en drøm. Utrolig lettspilt og med lav action. Synes nok modulus er litt mer krevende å spille på. Vet ikke hva det er men det kan muligens ha noe med skalaen på bassen. Lurer på om ikke status sine er 34" mens de fleste modulusene er 35". Har også hatt lyst til å prøve en Zon bass. De er nok hakket dyrere en de fleste status og moduluser jeg har sett men skal visstnok låte litt anderledes enn i alle fall modulus.

Muligens vinne i lotto først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv sverger jeg til Status Graphite for Graphite instrumenter.

Helt enig ! Jeg har flere Statusbasser med grafitt (både i hals og kropp) og de er av super kvalitet og ekstremt gode instrumenter. Og kjempebra lyd ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne fått tak i bass med gjennomgående karbonhals og samme kropp-profilen som Spector Euro serien. Det hadde vært den perfekte bassen for meg! Men såvidt jeg vet er det ingen som produserer noe sånt noe. Kunne kanskje sjekket med Moses, dog, de lager jo masse custom greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.