Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge om Marshallcombo til topp og kasse?


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke ønsker å bruke Tolex - bruk litt grovt linstoff (kan hende du finner på en IKEA i nærheten). Smør på utvannet trelim og strekk på. Etter at det har tørket så maler du med ett, event to tynne strøk (olje)maling. (kan hende det vil lønne seg å tynne ut malingen noe for å beholde strukturen i stoffet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemalingen vil vel "herde" stoffet noe. I hvert fall det jeg tenkte når jeg leste det. Det vil gjøre stoffet stivere og bedre rustet mot slitasje. (Min teori :) )

Men Tolexen var jo ikke så dyr. Selv ikke i tweedutgave. Får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kablingen når en kobler topp til kasse vanligvis? Er det en stereo jack? (lenge siden jeg koblet opp slikt)

På comboen nå går det jo en + og - til hvert element. Om det er stereo jack så skal vel disse til hvert sitt kontaktpunkt på jacken? Eller er jeg helt ute?

Eller er 4x12" kassene mono? Altså med vanlig mono jack mellom topp og kasse? Hvordan blir da koblingen? Begge + og - til samme mono jack?

Hvordan blir da Ohm osv?

Fant en tutorial, men dette gjelder jo da en combo med kun ett element:

http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?p=21236520

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljemalingen vil vel "herde" stoffet noe. I hvert fall det jeg tenkte når jeg leste det. Det vil gjøre stoffet stivere og bedre rustet mot slitasje. (Min teori :) )

Korrekt, dette er faktisk historisk korrekt måte å forsterke et (middelaldersk) skjold på, noen lag lin og (lin)oljebasert maling over (i mengden unyttig faktainformasjon man kan få ved å vanke på et gitarforum)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke greia med stereo forsterker? Tviler på du får noen særlig stereolyd ut av gitaren din, viss det er det du tenker på?

Kun en mono jack, også en liten patch til kabinett, og mono jack på kabinett, kanskje 2 stk en på 8ohm og en på 16ohm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo Stereochorus på den. Micer en opp med 2 mikrofoner kan en da få stereo inn på mixeren.

Poenget mitt er at det er 2 ledninpar som går ut av forsterkern nå, så om jeg vil bygge den om ser jeg for meg at jeg må koble opp begge disse.

Spørsmålet er da om en bare kjører høyre og venstre rød til samme punkt, og høye og venstre svart til samme punkt (på output/female jacken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.