Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Folkehøgskole


Pink-Sabbath

Anbefalte innlegg

Jeg startet en tidligere tråd angående søking på Trøndertun folkehøgskole for å få tips osv.

Jeg er svært interessert i å gå på ei linje som har fokus på både rock, jazz osv men hovedsaklig fokus på gitar.

Det var derfor jeg søkte på gitarlinja som førstevalg og rock på andre, men i og med at jeg har innstilt meg på å ikke komme inn (for å ikke bli skuffet) så har jeg sett på andre folkehøgskoler rundt om kring i landet som gir ganske like undervisningstilbud, men det er ikke så lett å vite om mange av de har mest fokus på samspill og bandprosjekter enn å gi en solid veiledning på gitar osv.

er det noen som har gått på musikklinje på folkehøgskole som kan gi meg et lite innblikk på hva som anbefales?:P

jeg er litt usikker på hvor det lønner seg å søke

har sjekka ut Rødde folkehøgskole som ikke ligger så langt unna Trøndertun, men vet ikke hvordan kvaliteten er der i sammenlikning.

Så har jeg også sjekka ut diverse skoler på østlandet som blant annet Rock og metal linja på Buskerud folkehøgskole, det virka faktisk veldig interessant, så er det heller ikke så langt unna hovedstaten :)

Jeg er ute etter å få maksimalt utbytte av året slik at jeg kan forbedre meg skikkelig å kanskje komme videre med musikk i framtia, så derfor er jeg nøye på hvordan miljø og undervisningen er :) det er jo tross alt sabla dyrt å gå folkehøgskole til at man ikke har en sikker framtid etter det :P

men som sagt bare kom med forslag folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rødde er en veldig kristen folkehøgskole, om det er noe du vil holde deg unna. Og da mener jeg benekte-evolusjonsteorien-kristen her altså !

Sjekk ut Skogn Folkehøgskole! Flinke lærere, sinnsykt godt miljø, og en helt sinnsyk studietur til Rock/Jazz/Blues'ens USA ! (Jeg får ikke satt ord på hvor sinnsyk denne turen faktisk er.)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar som alltid - Follo Folkehøgskole. Strålende lærere (lærere fra Satyricon, Spiral Architect, m.fl.), nydelig mat, flotte omgivelser. Gogo.

jeg har faktisk tenkt på Follo, så ut som en kjekk skole og veldig sentralt mot oslo :)

Håper at det er bra og fleksible gitarundervisninger som kan styrke meg som gitarist og ikke bare som bandmedlem :P

er ute etter en solid veiledning skjønnerdu hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødde er en veldig kristen folkehøgskole, om det er noe du vil holde deg unna. Og da mener jeg benekte-evolusjonsteorien-kristen her altså !

Sjekk ut Skogn Folkehøgskole! Flinke lærere, sinnsykt godt miljø, og en helt sinnsyk studietur til Rock/Jazz/Blues'ens USA ! (Jeg får ikke satt ord på hvor sinnsyk denne turen faktisk er.)

ja jeg var mistenksom på at skolen er kristen, for det er noe jeg helst ikke vil betale masse penger for å få dynka på meg. skjønner ikke hvorfor det er så mange folkehøgskoler som er kristen :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndertun skiller seg helt ut, nivået der er skyhøyt i forhold til fleste andre folkehøgskoer og du har flere fete studio rom osv. Har vært der 2 ganger selv, på turnè med folkehøgskolen jeg gikk på og en gang på besøk dit fordi en kompis av meg gikk der.

De vil jo rive seg løs fra den folkehøgskole "gruppa" de er i. Jeg fikk et veldig sterkt inntrykk av at det sosiale på Trøndertun er ikke i nærheten av det du får på andre folkehøgskoler, men linjene har mye mer å tilby.

Personlig har jeg gått på Namdals Folkehøgskole og Nordmøre folkehøgskole. Begge er veldig gode! På Namdals har du en sinnssykt god trommeslager som lærer som spiller alt fra Pop og Jazz til death metal som Opeth og Meshuggah. På Nordmøre har du en veldig flink jazz bassist. Begge har gått minst tre år på Jazz linje i Trondheim/Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndertun skiller seg helt ut, nivået der er skyhøyt i forhold til fleste andre folkehøgskoer og du har flere fete studio rom osv. Har vært der 2 ganger selv, på turnè med folkehøgskolen jeg gikk på og en gang på besøk dit fordi en kompis av meg gikk der.

De vil jo rive seg løs fra den folkehøgskole "gruppa" de er i. Jeg fikk et veldig sterkt inntrykk av at det sosiale på Trøndertun er ikke i nærheten av det du får på andre folkehøgskoler, men linjene har mye mer å tilby.

Personlig har jeg gått på Namdals Folkehøgskole og Nordmøre folkehøgskole. Begge er veldig gode! På Namdals har du en sinnssykt god trommeslager som lærer som spiller alt fra Pop og Jazz til death metal som Opeth og Meshuggah. På Nordmøre har du en veldig flink jazz bassist. Begge har gått minst tre år på Jazz linje i Trondheim/Oslo.

takk for tipset :) jeg har nå sendt inn søknad på gitarlinja, men har hørt at om man ikke er ekspert på gitar så lønner det seg heller å søke seg inn på rock, å jeg søkte før første februar, da man har best sjangs for å komme inn, å jeg er nå redd for at jeg ikke kommer inn :(

for jeg vet at ikke demoen min va alle tiders, jeg får sånn forbanna press etter REC knappen er på :P

men søkte på rock på andrevalg, håper virkelig de tar til betrakting til søknaden om hvor mye jeg vil inn på Trøndertun..

menmen hvis ikke får jeg bare søke meg inn på andre gode folkehøgskoler med gitar/rock og musikk her i landet, jeg vet no i det minste at jeg har bra nok potensiale for å bli en duganes gitarist, trenger bare noen proffe til å gi meg en boost av en veiledning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.