Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge pedalbrett


Anbefalte innlegg

Hei etter mye om og men så har jeg funnet ut at jeg skal investere i noen skikkelige pedaler å få bygd meg et pedalbrett.

Det eneste problemet er det at jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal plassere de, og hvordan få koblet de til hverandre med strøm.

På pedalbrettet mitt så vi jeg ha en volum og en wha pedal, en chorus, en phaser og en delay.

Hvis det er noen som kan forklare meg hvordan jeg burde sette disse sammen og hvordan jeg kan koble de til strøm så hadde jeg blitt veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et brett kan lages av det meste :)

Mange velger å kjøpe seg et, det kan være greit med tanke på at de brettene som regel er solide. Det kanskje også litt greiere med tanke på å lage et kabelsystem på undersiden e.l. hvis man ønsker noe sånt.

Denne er veldig ålreit: http://www.godlyd.no/gitarutstyr/t-rex-tonetrunk-55-gigbag.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring.. ikke gjør det mer vanskelig en du må! Rema har ofte rett.. det enkle er ofte det beste ^^

Jeg vil anbefale deg å bygge det slik at du får 3-4 planker som ligger vertikalt over 2-3 støtte bein, å bare kle dette med bårrelås..

Fine eksempler i tråden her:

http://www.tdpri.com/forum/stomp-box/153763-my-do-yourself-ikea-pedalboard-build-thread.html

Angående rekkefølger så er det jo ingen helt faste regler på dette. men Volume så wah-wah er en grei start, slik at volume pedalen ligger først i kretsen.

Så pleier jeg personlig å ha overdrive fulgt at distortion, å til slutt delay og reverb.

Angående strøm kjøper du deg 9v adapter å en slik:

5-way-daisy-chain.jpg

Fås kjøpt de fleste steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spandert 1000 kroner på et tonetrunk pedalbrett. Da får du solide saker hvor det i tillegg er lett å rute gitar- og strømkabler. I tillegg får du med en polstra bag du kan legge brettet i når du er på farta. Morsomt med DYI-prosjekter, for all del, men tviler på at det er veldig mye å hente her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spandert 1000 kroner på et tonetrunk pedalbrett. Da får du solide saker hvor det i tillegg er lett å rute gitar- og strømkabler. I tillegg får du med en polstra bag du kan legge brettet i når du er på farta. Morsomt med DYI-prosjekter, for all del, men tviler på at det er veldig mye å hente her.

Enig. Tonetrunk er veldig kurant, og da får man som sagt med en passende bag. MEN har man lyst til å gjøre det, og har materialer liggende, så blir det jo en litt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.