Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Venter en gitar med to outputs Mag./Piezo (Finne splitter)


Norstorm

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok. Da kan du gjøre som følger. Du trenger ingen splitterbox. Skaff deg en stereokabel som er splittet. Altså en stereo-jack som du plugger inn i stereo-utgangen på gitaren, og med to mono jacks i andre enden / på gulvet. Så kjører du Piezoen rett i bordet, og mags i en amp. No box required.

Og når du får snag på stereo-løsninga, kjører du monokabel i den andre utgangen, med blendet signal, og regulerer forholdet med hver sin vol-pot. Greit oppsett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok??

Forslag til kabel?? Slikt har jeg aldri sett før, tror jeg..

Altså, nå i starten blir vel dette her ett problem av klasse "minimal"...

Men når jeg er klar for å dra dette beistet live, så sitter jeg å funderer litt på oppsett med trådløst system og litt sånn..

Jeg bruker Axe FX Live, rett i PA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt en slik kabel, den fulgte med en Tele jeg kjøpte ny. Sjekk Fender tilbehør, eller websida til Fishman, LR-Baggs, o.l.

Det med Axe har jeg ikke noe greie på. Men prinsippet er jo det samme, at Axen er ampen din.

Må du på nødløsning med en mono-kabel, så må du kjøre alt i Axen, og derfra til PA. Hvordan Piezoen låter da, det aner jeg ikke. Men det vil jo uansett bare være en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men som jeg sier.. Dette er vel ikk enoe prob. hjemme eller på lokalet, men når man skal spelle live, så vil jeg bruke ett trådløst system... da blir det litt værre, yes? ;)

Mulig jeg ikke er helt med, men er det ikke sånn at du trenger enten en stereo eller to mono? Da er det vel sånn at hvis du skal spille live via et trådløst system trenger du to kanaler/trådløse sendere (i mono).

Edit. Litt sent ute. tommern var raskest :)

Endret av tinitus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.