Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Venter en gitar med to outputs Mag./Piezo (Finne splitter)


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en TRS splitter boks, som splitter signalet tii 2 mono for hver sin amp til piezo og magnetiske pups..

Jeg googler ræva av meg, og hører om en splitter boks fra Ernie Ball, men den skal visst være gått ut av prod.

Jeg vil helst unngå å ha to kabler dinglende ut av gitaren... og å ha en boks på gulvet høres ryddig og pent ut.

Noen som vet hva som finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjenner ikke til noen splitter-box løsning. Men jeg har hatt en gitar med en stereosocket, og en ledning ut av gitaren som var splitta i gulvhøyde. Hadde flere problemer med den, som viste seg å ligge i stereokomponenter, altså steroesocket / stereoledning.

Jeg venter derfor på en custom-gitar jeg har bestilt, med to monosockets ;)

EDIT : Poenget mitt var egentlig at 2 kabler ut av gitaren kan virke som en "klumpete" løsning, men det er en kjent sak at mange med erfaring på området velger dette, av hensyn til drifts-sikkerhet.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en gitar med stereo output. her bruker jeg en slik kabel, http://www.sound1.co...Produkt_ID=3252 (bare med vanlig stereo jack, ikke mini-jack som i linken, fant den ikke i farten) og en slik boks http://www.bosscorp....ducts/en/AB-2/. ulempen med denne boksen er at den ikke tar kablet strøm, men 2xaa. mulig du finner en bedre a/b-boks der ute.

Dette er en gitar hvor jeg har 2x humbucker og en piezo-bro altså.

----

oppsettet er altså: Gitar med stereo ut -> kabel med stereo til gitar, og 2 løse vanlige jack i den andre enden (den splitter etter kanskje 2/3 lengde), inn i boksen. vanlig jack derfra og ut. skifter mellom piezo og magnetiske ved å tråkke på pedalen :)

Endret av umy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.