Web Analytics
Jump to content

Boss GT multi-effekt-brett-serien. Erfaringer med GT10 ?

Stormshadow2k

Recommended Posts

Først vil jeg ha kredd for kreativ bruk av binde-strek i headingen :D

Så til saken.

Har brukt Boss GT6 i hjemmestudio i (alt for) mange år nå, da det funka helt fint i perioden jeg lærte meg å spille gitar, men nå er det vel greit med en oppgradering tenker jeg. For alt jeg vet har det vært kvantehopp i GT serien siden 6'ern kom.

Har blitt veldig glad i oppsettet og kjent med menyer etc, lagrer egne lyder, banker osv, så jeg vil i utgangspunktet ikke gå over til Line6 produkter selv om de generelt får bedre tilbakemeldinger (eller?), da jeg er en lat faen og ikke orker å sette meg inn i noe nytt.

Hva er den generelle oppfattelsen av GT10 for tiden? +/-

GT100 er foreløpig for dyrt.

jeg har og bruker begge idag. Kort fortalt mener jeg at Gt-10 er alt du savner på Gt-6, presentert på en mye bedre måte. Begge effekt-kanalene har alle effektene (fritt valg) veldig oversiktelig og bra meny, flott effekt-kjede-kart, to ctl-pedaler, mye ryddigere knappesystem. to amp-kanaler pr patch og mye mye mer.

Nå har jeg ikke prøvd GT100, men jeg har sett ganske nøye på bilder, og jeg kommer ikke til å oppgradere. Der synes jeg de har fjernet for mye, og det ser ut til å bli mye navigering i menyer når man skal 'programere' den.

Sikkert oversiktelig når alt er på plass og du står på scenen, men ikke et brett for meg.

Edited by umy

Har noe erfaring med GT6 og har hatt både GT8 og GT10. Jeg tror du kommer til å stortrives med GT10 til studiobruk. GT100 blir nok enda råere lydmessig, men når den er utenfor prisklassen du hadde tenkt deg er GT10 et selvsagt valg (dersom du foretrekker Boss-systemet).

Forøvrig cred for kreativ bruk av bindestrek, ja, men normal og mest mulig korrekt norsk ville vært "multieffektbrettserien" selv om bindestrek er lov for å bedre lesbarheten. Det du ihvertfall skal ha for er å ikke dele opp ordene slik 90% av befolkningen gjør. [/pedant]

Ingen erfaring med GT-6, men har GT-10 og er strålende fornøyd med den. Enkel å programmere enkelt, litt mer innviklet å programmere avansert, men den kan gjøre alt du vil, med unntak av å koke kaffe.

GT-100 er nok som Morten sier enda råere lydmessig, og det er jo ikke mer enn 2000kr opp fra vanlig bruktpris på GT-10 til street price på GT-100, så jeg ville vurdert det om jeg skulle kjøpt ny boks, selv om jeg nok ikke kommer til å oppgradere GT-10'en til den.

Har ikke brukt GT-10 i studio, men jeg bruker den rett i PA når jeg spiller live, og det låter helt fint :)

• 3 weeks later...

Har gt-10, den funker som ei kule, lett å navigere seg igjennom osv.. minus for lydkvaliteten på ampsimulering , da jeg mener lyden høres litt for "elektronisk" ut..( digital er vel ordet jeg leiter etter..) Men kan tweekes til du finner en helt grei tone. :)

Kjøpte ett brett for ett års tid siden og prøvde flere. Har hatt flere Boss brett helt tilbake til starten med ME-5. Effektene på GT10 er bra, men syntes dynamikken med moderat gain i simuleringen var svak. Til min spillestil falt valget på Digitech RP1000 som akkurat på den tiden hadde fått prisen redusert til et akseptabelt nivå. I studio ville jeg nok valgt noe annet, men til live-jobber i støyende lokaler der plassmangel tilsier at man kjører simulator direkte i PA fungerer Digitech-brettet like bra som mine high-end bokser (axe/11r). Jeg har ikke prøvd GT100 enda, men prisen er allerede på vei nedover (kan forhåndsbestilles til priser ned mot 3800,-).

Edited by PerH