Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Første Strat :D


Heilage

Anbefalte innlegg

Ohyeah. Første nye el-gitaren jeg har kjøpt på nesten ti år innså jeg akkurat. Har lenge ønsket meg en Strat, men siden jeg bare er hobbyspiller (og student) føles det ikke så aktuelt å legge veldig mye penger i det, så Classic Vibe-serien virket perfekt.

Lyden er ganske solid, lite støy fra pickups (noe jeg har inntrykk av at kan være problematisk med billige gitarer), men halsen kommer til å kreve litt tilvenning, da det er en del friksjon når man sklir.

Alt i alt, storfornøyd med dagens fangst. ^_^

post-10219-0-31993000-1327939364_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte visst i gripebrettråden at jeg ikke liker hvite Strater med lønnebrett. Glemte selvfølgelig at med gullplekterbrett ser det fett ut :D Grattis!

Den «seige» følelsen på halsen går nok over etter etterhvert, ellers kan du prøve å matte den ned med såpefri stålull eller noe veldig fint pussepapir. Har ikke dette problemet på noen av mine gitarer, men nå er jo alle godt innspilt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk folkens! :)

Nevnte visst i gripebrettråden at jeg ikke liker hvite Strater med lønnebrett. Glemte selvfølgelig at med gullplekterbrett ser det fett ut :D Grattis!

Den «seige» følelsen på halsen går nok over etter etterhvert, ellers kan du prøve å matte den ned med såpefri stålull eller noe veldig fint pussepapir. Har ikke dette problemet på noen av mine gitarer, men nå er jo alle godt innspilt da :)

Jeg synes det funker med plekterbrett i gull ja (som faktisk er metall. Regnet med plastikk). Den føltes faktisk mindre "seig" når jeg kom hjem, fikk litt varmere fingre og klimpret litt i sofaen. Tror jeg kommer til å storkose meg med denne.

Spørsmålet nå er om jeg skal bytte ut plekterbrettet også når jeg bytter pickups... :P

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen på min CV tele custom føltes også veldig sei ut..

Dette går bort ganske fort etter litt bruk, jeg hadde ikke behov for å matte ned halsen min.. men er vel personlig hva man liker.

Uansett gratulerer med knall gitar, CV serien er helt konge til prisen!

Selv er jeg ikke spesielt fan av gull plekterbrett.. ville heller valgt hvitt,svart eller tortoquis eller hvordan det nå staves.

Ser ikke helt hvorfor du vil bytte pickups da jeg mener de er veldig god kvalitet med konge lyd.. men jaja personlige preferanser ^^

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.