Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spm angående Ceriatone 18w tmb layout


Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte at når jeg får ferdigstilt tweed clonen jeg driver bygger, så skal jeg få bygget meg en 18w marshall clone.

Har sett litt på ceriatone, å den kretsen har fått mye bra kritikk, høres ganske bra ut på youtube klipp også.

Men siden prisene er veldig stive om skal kjøpe alt hos ceriatone tenkte jeg at det måtte være mulig å skaffe delene andre steder også, Fant en tråd på les paul forum om hvor jeg kan kjøpe gode, rimiligere trafoer fra england (link kommer når jeg er hjemme igjen)

Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe mesteparten av delene fra musikding..

men har noen spørsmål angående layouten..

http://bildr.no/view/1092730

Merket med røde ringer:

Hva er den blå greia som sitter mellom diodene der?

Hva er den 3 beina saken på 32uf der? 3beinet kondensator? isåfall hvordan skal jeg finne ut hvor mye volt den burde være godkjent for?

Output delen der fra trafoen tipper jeg er en vanlig 3veis bryter så jeg kan swappe mellom 4-8-16 ohm? Går vel ikke mye volt her? 5v els ?

Går det greit å bruke en 15uF istedet for 16uF kondensator på kortet der? finner ikke noen 16uF på musikding som er 450V +

Har sett litt på utvalget på musikding.. om det vil funke greit med Mallory kondensatorer på signal delen, eller om jeg burde betale en god del mer å sette inn sozo ?

Samt Ecc83 rør.. er ikke dette samme som 12ax7 ?

Uansett så blir det vel rundt en 700kr for power og output trafoene, under 400kr for elektronikken, jacks, brytere osv, så blir det litt i rør.. Tenkte jeg skulle putte dette inn i en gammel radio som bare står og støver ned her.. bare strippe ut innmaten, så lage en plate i front for potmetere osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Tenkte at når jeg får ferdigstilt tweed clonen jeg driver bygger, så skal jeg få bygget meg en 18w marshall clone.

Har sett litt på ceriatone, å den kretsen har fått mye bra kritikk, høres ganske bra ut på youtube klipp også.

Men siden prisene er veldig stive om skal kjøpe alt hos ceriatone tenkte jeg at det måtte være mulig å skaffe delene andre steder også, Fant en tråd på les paul forum om hvor jeg kan kjøpe gode, rimiligere trafoer fra england (link kommer når jeg er hjemme igjen)

Så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe mesteparten av delene fra musikding..

men har noen spørsmål angående layouten..

http://bildr.no/view/1092730

Merket med røde ringer:

Hva er den blå greia som sitter mellom diodene der?

Hva er den 3 beina saken på 32uf der? 3beinet kondensator? isåfall hvordan skal jeg finne ut hvor mye volt den burde være godkjent for?

Output delen der fra trafoen tipper jeg er en vanlig 3veis bryter så jeg kan swappe mellom 4-8-16 ohm? Går vel ikke mye volt her? 5v els ?

Går det greit å bruke en 15uF istedet for 16uF kondensator på kortet der? finner ikke noen 16uF på musikding som er 450V +

Har sett litt på utvalget på musikding.. om det vil funke greit med Mallory kondensatorer på signal delen, eller om jeg burde betale en god del mer å sette inn sozo ?

Samt Ecc83 rør.. er ikke dette samme som 12ax7 ?

Uansett så blir det vel rundt en 700kr for power og output trafoene, under 400kr for elektronikken, jacks, brytere osv, så blir det litt i rør.. Tenkte jeg skulle putte dette inn i en gammel radio som bare står og støver ned her.. bare strippe ut innmaten, så lage en plate i front for potmetere osv?

Heisann! Du hadde endel spørsmål :)

Skal prøve å svare på noen av dem iallefall.

"Den blå greia mellom diodene der" tenker jeg er loddeører. Altså kun kontaktpunkt mellom de forskjellige punktene/komponentene.

"Den 3-beina saken på 32 uF" er en radial-montert elektrolyttkondensator (filterkondensator). At den har 3 bein betyr bare at den fysisk inneholder 2 stk 32 mF kondensatorer med felles minuspol. Bør være spesifisert til 450V.

"15 uF vs 16 mF 450V- går helt fint å bruke en 15 uF elektrolytt der.

"Mallory vs Sozo": Funker utmerket med Mallory.

"ECC83-rør": Helt rett, er synonymt med 12AX7.

Håper dette var til noe hjelp. Har selv bygd en slik clone fra Ceriatone, og det var en MEGET vellydende sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.