Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

For mye av det gode?


Ashaggy

Anbefalte innlegg

Reverb er best å styre unna med mindre det er den spesifikke effekten/typen lyd man er ute etter. Bare søler til lydbildet IMO. Amp med Tubescreamer foran er det eldste trikset i boka, funker ofte helt kanon... :)

Ellers synes jeg at mange av disse ENGL-ampene har en litt «mangelfull» lyd. Powerball f.eks. har jo null og niks mellomtone, ubrukelig i bandsammenheng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom rommet selv ikke har særlig romklang, så synes jeg ofte lyden blir "tørr". I bandsituasjon er det greit å kunne styre romklangen fra miksepulten, men jeg foretrekker bittelitt romklang/delay for å få vekk "tørrheten" når jeg spiller alene.

Men så skal det sies at øvingshulen min er en hjemmekino med ganske god demping av refleksjoner og etterklang.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reverb er best å styre unna med mindre det er den spesifikke effekten/typen lyd man er ute etter. Bare søler til lydbildet IMO. Amp med Tubescreamer foran er det eldste trikset i boka, funker ofte helt kanon... :)

Ellers synes jeg at mange av disse ENGL-ampene har en litt «mangelfull» lyd. Powerball f.eks. har jo null og niks mellomtone, ubrukelig i bandsammenheng...

Ja, har hørt mange har sagt det.. Faktisk her på forumet så spurte jeg før jeg kjøpte. Derfor jeg endte opp med invaderen.. Den har nok mid til å ta livet av folk ;-). hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Selv synes jeg reverb fyller lydbildet en god del, blir mye mer "smooth" men tho om man bare spiller på gitar alene hjemme, med band så er det ikke like nødvendig, kommer jo veldig ann på akkurat hva man spiller, SRV bruker jo enorme mengder reverb i mye av sangene sine, låter jo super fett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romklang og delay kan være vell verdt å sjekke ut. En booster vil bare gi deg mer av det du har

Ellers mitt stalltips til alle som sliter med "tørr" lyd: Øv på bending, vibrato, forskjellig posisjonering av fingertuppene. Rett og slett, lær deg å lage sustain med hendene! Det gjør underverker for "tørr" lyd..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.