Web Analytics
Jump to content

Noen i eller rundt Oslo som har en Mayones Regius 7 ?

Norstorm

Recommended Posts

Ja, jeg har hørt nok hype om disse, til at jeg er litt smånyskjerrig.

Noen i eller rundt Oslo som har en slik en og en kopp kaffe?

Jeg er en 30 år gammel nordlenning, og ser da på meg selv som svært utadvendt.

Er grisegira på å prøve en.. :P

Norstorm

hah! Kjempestas :D:D:D

Klarer du kanskje å sette oss i kontakt?

(Ser ut som om det må vente i noen dager.. I natt fikk man låsekrampe/kink i korsryggen. Skulle jo faen ikke komme meg opp av senga uten hjelp fra kjærringa engang. Føler meg som en gammel gubbe, og må vel ringe legen i dag å spørre om han ikke har no lakrispiller for detta. Møkk!)

Man går ikke til legen for låst rygg, da tar man en tur til kiropraktor. Muligheten for at den samme kiropraktoren ser ryggproblemene i sammenheng med gitarspilling er høyst tilstede. Det samme gjelder at det eneste som hjelper for å hindre at slik rygglåsing skal skje for ofte er at en må bevege seg mer. Opp av sofaen eller kontorstolen, henge fra seg gitaren, ta på seg joggesko eller ski og komme seg ut i ulendt terreng.

Ja, jeg sier at musikere flest bør være i mer fysisk aktivitet. Jeg har selv små ryggproblemer grunnet mye stillesitting, både med gitar og med laptop (slik blir det når man studerer mange år sammenhengende). Fikk en reall låsning i korsryggen for tre år siden som måtte låses opp ved å legge seg på benken til en kiropraktor, og gav seg ikke 100% før etter 5-6 besøk. Grunnen var nevnte mye stillesitting i en og samme posisjon. Slikt er døden for kropper som er ment for å være i mye bevegelse.

Teknikkøvelser faller forresten ikke inn under "fysisk trening".

Håper du får testet Mayonesen :)

Edited by Truckstop Chuckie

Må du ikke skremme vannet av meg, mann :S

Hva skremmer deg mest? Tanken på kiropraktikk eller fysisk aktivitet? :P

Ikke ment for å skremme noen, men det er en liten tankevekker at de fleste gitarister, og musikere generelt som ikke er avhengig av god tilgang og kontakt med mage og senter, veldig ofte sitter når de musiserer...., og en eller annen gang vil ryggproblemer bli et tema hvis en ikke kompenserer all stillesittingen med litt god gammeldags søndagsmosjon.

Når det gjelder legebesøk med piller på blå resept kontra en avtale hos kiropraktoren er jeg ikke i tvil om hva jeg vil velge. Piller fjerner smerten, men veldig sjeldent roten til smerten som i de fleste tilfeller skyldes vrangstilling i ryggraden. I tillegg sørger ikke piller for at en får bevegelsen tilbake, det gjør et lite 'knekk' hos kiropraktoren. Som en bonus kan kiropraktoren kjapt finne ut hvor problemet ev ligger, som veldig ofte ligger et annet sted enn der smertene og låsningene er. Dette som et resultat av at området hvor betennelse /låsningen sitter over tid har kompensert for et svakere ledd i ryggraden.

Høres ut som du har mer peil enn meg hvertfall..

Nei, det som skremmer meg er torturen jeg må gjennom hos en kiropraktor.

Men nå skal det sies at han kiropraktoren jeg var hos sist, han kjente nå litt her og der, men hovedsakelig ba han meg gå hjem og holde senga og ta piller som sku forhindre betennelse. Når jeg ble bedre kunne jeg komme tilbake, så sku han sjekke ryggen og gi meg forebyggende tips.