Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Få bedre klang (sustain) i gitaren?


PerA

Anbefalte innlegg

På fretless kan du godt bruke neglene til å spille toner på de lyseste strengene, samt bruke tykkere strenger, 012 begynner å duge. Poenget med det er at du ikke demper strengen selv med huden på fingeren du spiller med. En skarp overgang, som en negl er ypperlig, men det krever en del trening. Samtidig øker det presisjonen. Negl fungerer best på uspunnede strenger, da spunnede strenger har viklinger som selv lager et definert punkt (som kreves for en tydelig tone).

Kan man ikke bruke flatwounds? Burde jo fungere på samme måte som uspunnede...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du kan skaffe en sustainer..eller du kan bruke en av disse...

http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=1199

Har en sustainer, men den farger lyden for mye til at det er fordelaktig å bruke den for sustainens skyld.

Og den derre greia er vel penger ut av vinduet? Man kan vel heller skru på en tung metallplate og spare pengene. :P

Euph: Er ikke plekter like bra som en negl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan jo umulig koste så mye her i Norge at jeg vil anstrenge meg for å få tak i en fra USA. Tror ikke jeg vil spare så utrolig mye at det gjør no.

Men jeg sendte en mail til Georgi D her i Fredrikstad og spurte om han hadde en slik en, eller om han kunne skaffe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.