Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

For dere metalfans


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Altså, ja - Prog som sjanger er en referanse til prog-rock. Det er jeg klar over (Rush, Pink Floyd, osv).

Jeg snakker om prog som prefiks, siden det i alle andre sammenhenger ikke er sjangerbestemt. Eksempelvis faller jo band som Meshuggah, Periphery, Gojira og lignende hos majoriteten innunder progressiv metal - altså da prog-metal.

VI har band som 22 som spiller prog-pop, mens vi har post-hardcore som i alle største grad er en progressiv variant av hardcore (og i starten ble betegned som prog-core). Men, vi har jo spunnet avgårde langt fra det originale standpunktet her. Poenget her er jo at fint kan være prog i 4/4, noe jeg formulerte litt flåsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er generelt bare så oppgitt over det jævla sjanger- og undersjangerhysteriet når det kommer til metal. Djent er jo tydeligvis ingen sjanger, og nå er ikke progressiv metal noen sjanger heller lenger, lololololol. Da blir det Jean Luc Picard facepalm gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.