Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blir det noen gang for sent å lære å spille gitar...


AutoMats

Anbefalte innlegg

(*ja, hvis man er nitti så:P*)

Jeg mener, jeg er en 16åring, og skaffet meg elgitar for et par måneder sia... Og jeg ser til min forferdelse at mange på min alder og yngre folk som spiller, er skikkelig gode!

Er det en del seint for en slik en som meg å bli en god gitarist, med tanke på at jeg har mistet noen gullår og blir for rusten i ledda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(*ja, hvis man er nitti så:P*)

Jeg mener, jeg er en 16åring, og skaffet meg elgitar for et par måneder sia... Og jeg ser til min forferdelse at mange på min alder og yngre folk  som spiller, er skikkelig gode!

Er det en del seint for en slik en som meg å bli en god gitarist,  med tanke på at jeg har mistet noen gullår og blir for rusten i ledda?

For all del!! 16 er en passlig alder, ikke for seint å bynde når man er 16. man forstår gjerne litt mer og da.. stå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17 og har spilt i knapt 4 uker. Er overbevist om at jeg kommer til å bli god for det, bare jeg får noen år på meg. Har hørt at Jack Black startet i en alder av 22 år, og han er tøffere enn noen. Dessuten har han jo laget verdens beste sang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 10 da jeg begynte, og hadde da alerede musisert, og spilt konserter gjevnlig i 3 år. Det hjelper en del, men for all del, det er aldri for sent å begynne, egentlig.

John Myungf i Dream Theater startet å spille bass som 17 åring, og to år senere ble han tatt inn på Berklee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer visst fortere når man er liten, men det er vel ikke noe i veien med å begynne litt uti tenårene. Da har man kanskje fått mer stabile interesser og kan for alvor begynne med noe langvarig. Ikke sånn at du joiner fotballklubben bare fordi resten av andreklassingene spiller fotball :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Myung i Dream Theater startet å spille bass som 17 åring, og to år senere ble han tatt inn på Berklee :)

Veldig bra prestasjon. Men det skumle er jo at han faktisk har gått på berklee - og dermed har utdannelse i annet enn å kompe petrucci. At HAN ikke gjør noe ved siden av DT skjønner ikke jeg!

Tror ikke det er for sent å begynne i din alder nei. Klart - det er alltid en stor fordel om du har drevet med musikk tidligere. Jeg begynte vel å spille bass når jeg var omtrent like gammel som deg (mellom 15 og 16) meg jeg hadde også drevet med musikk i ulike former hele livet.

Men for sent er det ikke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra prestasjon. Men det skumle er jo at han faktisk har gått på berklee - og dermed har utdannelse i annet enn å kompe petrucci. At HAN ikke gjør noe ved siden av DT skjønner ikke jeg!

Har du noen gang hørt nøye på det han spiller. Han spiller mer enn bare komp skal du se. Anbefaler deg å ta en titt på Myung angle på Instrumedley fra Budokan DVD'en

BTW, han spiller også i Explorer's Club, Gordian Knot (gjest), Platypus(med Derek Sherinian) og The Jelly Jam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmm, beklager den lille avsporingen. Var ikke meningen å ødelegge denne tråden med mine ubegrunnede anklager som forsåvidt bare var basert på det faktum at jeg synes det må være ufattelig musikalsk kjedelig å utelukkende spille den type musikk på bass.

Så jeg tar den på min kappe, så kan vi eventuelt fortsette diskusjonen om en annen tråd hvis ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.