Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Greenman [06.01.2015]


GreenMan

Anbefalte innlegg

Bildene er tatt på forskjellig tidspunkt derfor også noe variasjon i lyset. Men her er ihvertfall utstyret. Sist ankommet først:

20141218_strat-1.jpg

Fender Mexico Special Run 2010 modell. fattigmanns blackstrat, som nok sakte men sikkert skal bli litt oppgradert. Skal teste med noen Eide pickups og venter på helsvart plekterbrett.

2014109__DSC0770.jpg

Taylor 110e. Fin lyd, men ikke verdens beste bilde da jeg ikke orka noe fancy opplegg med lys og greier. Morsommere å spille på herligheten.

2014217_tele-1.jpg
Partocaster - kropp i furu, plukkopper som skal være mest mulig likt gamle broadcaster pickuper.

2014329_viking-1.jpg
Hagström Viking Deluxe Tremar. Nydelig rød dame.

gitar_5.jpg
Ibanez AEF 37

gitar_2.jpg
En 12 strengers Roderich Paesold fra 70 tallet. Roderich Paesold lager egentlig strykere og har bare lånt navnet sitt til merket. Gitaren er produsert i Nederland av Egmond Guitars.

gitar_4.jpg
Cort Mandolin - Fikk litt sjokk da jeg fikk denne av fruen til jula 2010 ;)

gitar_3.jpg
Det at jeg fikk mandolin førte til at guttungen ville prøve og plutselig ville han spille mer. Gitaren ble tatt fram igjen og i februar 2011 kjøpte han sin første elgitar.

2014112_bass-1.jpg

En Morgan bass som jeg fikk som betaling for en fotoshoot en gang. Grei bass som er lettspilt og OK lydmessig. På loftet står min dårlige samvitTighet bestefars gamle banjo som jeg skal restaurere.

2014112_amp-1.jpg

Forsterkeren min er en nydelig 410 utgave av en Peavey Classic 50. Blir mer og mer glad i den.

2014217_pedalbrett-1.jpg

Pedalbrettet slik det ser ut i dag. TU-2, Crybaby, Musikding Phaser, Musikding Big Muff, Musikding TS808, Musikding Tremolo, Vox Time Machine delay. Ja også boksen øverst til høyre er fotpedalen til ampen.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nice, de stod jo godt til hverandre også! Ikke en halvgal kombinasjon lydmessig heller, eller hur? :)

Som fot i hose eller hånd i hanske. Og vrengkanalen på den er faktisk ganske god, selv på moderat volum. Har ikke testet med noen pedaler ennå, men clean-kanalen skal visst ta pedaler veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Koser meg mens jeg kikker på bildene av gitarene dine! Skikkelig fin samling! :)

Digger fargen på stratocasteren. Jeg syns også at Peavey'n så utrolig tøff ut! ;)

Jeg har bare ett spørsmål: Hva er en Partocaster? Er det en slags telecaster med deler fra andre gitarer eller noe?

Edit: Må også bare si at det var en tøff bakgrunn du hadde valgt!

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett spørsmål: Hva er en Partocaster? Er det en slags telecaster med deler fra andre gitarer eller noe?

Kort og godt en sjølsammenskrudd gitar, eller rettere sagt en gitar satt sammen av diverse deler uten at det er gjort på en fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.