Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor kjøpe lakk/farge i Norge?


DonJ

Anbefalte innlegg

God eftermiddag godtfolk

Jeg driver med et telecaster-prosjekt for tiden og har begynt å tenke på lakk og behandling av treverket, telecasteren er forresten bygd av solid norsk bjørk! Jeg har bestemt meg for å farge den i butterscotch blonde, men de eneste som selger slikt over webben sender kun til sitt eget hjemland og jeg mistenker at det er forbudt å sende kjemikaler ut av landet.

Har lett litt rundt her på forumet, men har kun funnet veiledninger for hvordan det gjøres, ikke hvor det skaffes.

Altså lurer jeg på hvem som selger slikt her i landet, aller helst på sprayboks slik at det er mulig å gjøre selv.

Kan gjerne sende legge ut bilder av bjørka om det skule være interesse for det!

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprayboks er ikke det ideelle, men ser jo poenget.

Det beste ville være å oppsøke en bedrift som selger billakk. De fleste av de kan levere spraybokser i hvilken som helst farge, da de har utstyr til å spesialblande fargen du skal ha.

Boksene er ganske dyre, men kvaliteten på lakken, hvor godt de dekker og så videre er en helt annen enn den man får kjøpt over disk hos en fargehandel, Biltema, eller andre som fører spraybokser. Regn med å betale ca. 300 kroner for en boks.

Eller vet jeg at noen kjøper lakk fra Sverige. Det blir visstnok sendt i posten. Jeg husker ikke navnet på firmaet.

I Norge kan du også sjekke Sløyddetaljer, vet ikke helt hva de selger av slike produkter for tiden. Det varierer litt hva de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmz, takk for svar, her er prosjektet

post-10550-0-39687000-1327593356_thumb.j

Kroppen er i egenprodusert bjørk , halsen er bare en billighals fra kina, men passer bra for formålet. Humbuckerene skulle jeg gjerne vært utenom, men det er er budsjett-prosjekt og det var det jeg hadde liggende, resten av delene er bestilt og kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin den! Jeg har selv bygget gitar i bjørk, og det er absolutt solid nok. Dessverre kan jeg ikke si noe om finishen du søker. Jeg brukte Herdins lakkbeis på min. Den får du også i lyse varianter. Den er bra dersom du liker å se treverket (noe jeg gjør).

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.