Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lagging/Knitring etc. i Sonar


tomsti

Anbefalte innlegg

Så. Jeg bygde meg et lite hjemmestudio. Jeg har et Focusrite Saffire 6 USB-lydkort, en Acer-pc med 2,4ghz prosessor, 4gb minne og satt til høy ytelse(om det har noe å si) Pc'en er ny i forrige uke. Men når jeg skal gjøre et opptak i Sonar så blir det forferdelig laggete og knitrete, akkurat som om pc'en ikke klarer å dra programmet. Dette gjelder kun under opptak, ellers kan jeg spille som vanlig. prøvde å laste ned lydfilen og spille det av i iTunes og da var knitringen borte. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at det er en bærbar pc det er snakk om med tanke på specs du oppgir her. Høres ut som en Acer Aspire 5750 eller noe i den duren.

Du kan trykke ctrl+alt+delete og sjekke CPU'en din under opptak for å sjekke hvor mye du har å gå på.

Om du har kjøpt programvaren, og det lagger og knitrer, er det nok pga. at pc'en din ikke takler oppgaven.

Om det er en piratkopi du har, kan det være både programvaren og pc'en som kødder.

Prøv å senk ytelsen og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å øke latency litt på lydkortet. Likedan fjern alle programmer du ikke trenger i oppstarten. På slike "fabrikk-pc'er" er det en masse tulleprogrammer som ligger i bakgrunnen og tar plass og kraft som ikke trenger å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.