Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med støy? les paul


Isvarmt

Anbefalte innlegg

Fikk meg da en les paul faded studio, problemet er at den støyer en god del! har også fått meg preamp/interface så jeg kan leke rundt med guitar rig, men har altfor mye støy til at det blir noe gøy, kan sette noisegate på mn da forsvinner hele sustainen og alt :/. Trodde ikke en humbucker sku ha dette problemet ? HJELP! støyen blir betraktelig lavere når jeg tar på f.eks strengene. frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Studio Faded har jo Burstbucker Pro pickups (som er ikke er vokset), og det vil forårsake en god del støy dersom du bruker mye gain.. Dersom støyen er til stede på alle gainsettinger må det være noe inni elektronikken, ville tatt den med tilbake der du kjøpte den for å få det fikset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio Faded har jo Burstbucker Pro pickups (som er ikke er vokset), og det vil forårsake en god del støy dersom du bruker mye gain.. Dersom støyen er til stede på alle gainsettinger må det være noe inni elektronikken, ville tatt den med tilbake der du kjøpte den for å få det fikset.

er ikke så galt på clean, men syntes fremdeles det burde vært bedre... hva vil det si at den er vokset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pickupsa på en måte har blitt isolert mot støy og feedback. Det er i 95% av tilfellene fordelaktig å vokse pickups, men dersom du bruker lite gain, og trenger svært god respons så kan det være greit med uvoksa pickups, selv om jeg ikke tror du hadde hørt noen forskjell utenom at voksa pickups støyer mye mindre.

Verken uvoksa eller voksa pickups skal støye nevneverdig på clean, jeg er meget sikker på at problemet ligger i elektronikken, jordinga eller noe sånt.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er cavityen? :P

Beklager, er mer oppdatert på engelske gitarbegreper enn norske.

Cavity er altså alle deler av gitarkroppen som er utfrest. Det vil si; Pickupcavity (den uthulingen i kroppen hvor pickupene sitter) og kontrollcavity (der du har potmetrene og switchene)... Kan vel like greit bare kalle det utfresing. Altså de delene av kroppen som er utfrest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio Faded har jo Burstbucker Pro pickups (som er ikke er vokset), og det vil forårsake en god del støy dersom du bruker mye gain..

De er vokset.

OP: Har selv erfart at Guitar Rig kan støye mye på et billig lydkort. I tilfelle er det ikke så mye en får gjort. Benytt noise gate og forsøk evt. å skru av wifi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vokset.

OP: Har selv erfart at Guitar Rig kan støye mye på et billig lydkort. I tilfelle er det ikke så mye en får gjort. Benytt noise gate og forsøk evt. å skru av wifi.

Nei, BB Pro er ikke vokset. Hadde selv et sett i Gibsonen min (originalt), har nå kun i neck (som byttes ut snarest), og når jeg bytter fra bridge (som er vokset) til neck kommer det en grusom feedback som oppstår bare jeg tar pauser inni sangene, og når det ikke feeder støyer det vesentlig mer.

Rett skal være rett, jeg bruker veldig mye gain, men jeg bruker også noise-gate som tar knekken på 99% av støyen på bridge-pickupen.

Edit: ser faktisk ut som at BB Pro er vokset, min feil... Men de støyer hvertfall utrolig mye, så kanskje de er mindre vokset eller noe...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks eller ikke voks skal ikke ha mye å si for støy. Feedback, ja, men ikke støy når du ikke spiller. Jeg ville tippet det er en jordingsfeil i gitaren. Sjekk alle jordpunkt, og at det kommer en jordingsledning fra brua. På LP skal det komme en "streng" fra et lite hull øverst i uthullingen for potemetrene. Den pleier å være jordet i en volumpot. Videre går det en "streng eller kabel rundt til alle pot'er. Sjekk også at jackuttaket, pickupene og pickupswitchen er jordet skikkelig. Er det brudd et sted her, får du støy. Det kan også være at noen av loddingene er dårlige selv om de ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.