Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva en forsterker tåler i forhold til måler.


egharstorbass

Anbefalte innlegg

Jeg har en måler på min Ashdown evo2 210 300w (combo) forsterker som jeg føler går litt for fort opp. Den kan gjerne gå opp på rødt uten at det er antydning til skurring eller noe som jeg oppfatter som ulyder fra selve forsterkeren. Lurer litt på om dette er skadelig eller om det er bare den måleren som er litt hypokonder. Vist jeg har mye gain på eller noe lignende tar den helt av. Gain og overdrive er jo ikke tabu når det gjelder bass så spørsmålet blir vel enkelt å greit om eg kan ignorere måleren en del så lenge det ikke kommer ulyder eller noen andre "faresignaler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer i all hovedsak ann på hvilken amp det er du har.

Om det er en budsjettforsterker, er det nok ditt eget øre som må avgjøre om du ligger i faresonen eller ikke. Nå skal det jo forøvrig veldig mye til før et element ryker..

Er det derimot en relativt dyr amp du har, kan det nok være kjekt å følge litt med på signalene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta det helt med ro så lenge det ikke er tendenser til lyder som ikke skal være der :)

Og man behøver jo ikke å skru ampen på full pupp (maks volum) heller... Med tanke på at det er en bass, og at dype frekvenser forplanter seg i alt, og at man sikkert nok har naboer, liksom...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.