Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med lasting av elementer på websider(router?)


Mortenolb

Anbefalte innlegg

Hei.

Satser på at det er en og annen nettverksnerd her inne.

Jeg har et problem med at diverse websider ikke laster ordentlig. F.eks på imgur.com og speedtest.net så laster bare tekst, ikke noe grafikk. På KnowYourMeme.com så laster alt utenom selve bildene man er der for å se på. Har prøvd med annen dns, det hjalp ikke. Det hjelper dog hvis jeg går direkte fra modem og ikke bruker routeren, men her er det morsomme: Jeg fikk ny router, og det fikset ikke problemet.

Wat do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, høres delvis ut som et problem med routeren, men kan jeg spørre hvilken internettleverandør du har?

Har tidvis samme problemet selv, og selv etter bytte av router til en som var "kraftig" nok til å takle hastighetene jeg egentlig skulle ha, var problemet fremdeles tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved et par anledninger opplevd at routere får slike merkelige symtomer. Total reset til fabrikkinstillinger og oppdatering av firmware hjelper ikke.

I det merkeligste tilfellet jeg opplevde var det en router som nektet å slippe gjennom epost til outlook.

Etter å ha herjet lenge med det, kjøpte jeg en ny. Har du mulighet for å få lånt deg en router av et annet merke, og se hva som skjer da?

Kanksje ikke helt pent, men jeg vet folk som har utnyttet Elkjøps returgaranti for å få testet en annen router. Jeg synes kanskje det er bedre å låne en.

Stort sett kan man anta at alle hjemmeroutere er i stand til å "ta i mot" trafikken fra nettet. Nye routere har grensesnitt med en hastighet på gigabit- nivå, og det er veldig få privatersoner som har raskere nettforbindelse enn det. Derfor er det ikke noen enkel og logisk forklaring på problemet ditt.

Har du resatt routeren, og oppdatert firmware? Skrudd av brannmuren helt, for å sjekke om det skjer noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, dette gjelder ikke bare min pc. Samme problemet på iPhone og andre pc'er.

Får prøve å låne meg en annen router og se. Expert virker greie med tanke på retur, men hvis jeg kommer ned med denne nå så blir det tredje gangen jeg bytter fra samme kjøp, så føler ikke at jeg kan det, haha.

Jeg har denne om det skulle være av nytte.

Edit: Bytta link, var feil modell.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ittno brannmur som er problemet.

Lurer dog på om den jeg fikk nå er enda verre. Nettet driver å hopper ut. Får se om det vedvarer eller om det er noe Canal Digital-surr. Fikk tilbud om å bytte den til en Jensen Air:Link i samme prisklasse når jeg var der, men jeg har ikke noe god erfaring med noen av delene, så jeg tok den jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite trolig det er nettleseren i og med at han har samme problem på andre pc'er og iPhone. Jeg ville tippet at det er noen innstillinger i routeren type brannmur/foreldrekontroll eller noe sånt, som Troll sier, men jeg er langt fra noen ekspert på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg lurer på leverandøren din, er at jeg selv har Canal Digital, og det har også tre andre jeg kjenner, og alle har samme probleme, selv om vi har vidt forskjellig routere alle sammen!

Har kontaktet Canal Digital angående problemet, og begge gangene har de lagt skylda på at de "oppgraderer nettet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Innlegget jeg skrev her i går er vist borte.

Jeg har en lignende feil men som ikke er helt lik. Og mitt problem er at jeg ikke alltid kommer inn på enkelte .com domener som youtube, google maps, og en del andre. Og når sidene begynner å laste etter å ha vært utilgjengelige blir de lastet helt feil. Etter hva jeg har lest meg til skyldes dette en DNS feil hos get. Og det oppstår ikke hos f.eks telenor. Kan sitte og snakke med en venn på msn når youtube ikke funker hos meg og det funker hos han. OG det er det samme med alle pc'ene i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ISP blir jo fort utelukket når det fungerer hvis jeg kobler utenom routeren.

Glemte å nevne at det samme gjelder oss, det fungerer helt fint hvis vi kobler utenom routeren, men det virker likevel ikke som om routeren er problemet, selv vet jeg ikke hva problemet er, men tenkte kanskje jeg skulle nevne egne erfaringer i tilfelle det kan hjelpe noen med å komme til en løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.