Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takamine EG531C


toralfsan

Anbefalte innlegg

Har hatt min Takamine EG531C i rundt 6 år, og synes det er en god gitar for pengene. Ga ca. 4500 for den ny, ferdig justert med gigbag. Den har innebygd mikrofon med tuner, og spiller forbausende bra elektrisk. Strengene er justert middels lavt for en akustisk gitar, men den er lettspilt og uten klirr i båndene. Klinger svært bra og kraftig til å være en cutaway modell i denne prisklassen, og ved jevn temperatur/fuktighet holder stemmingnen bra.

Mitt eksemplar er umodifisert, jeg har spilt den mest akustisk, men også en del elektrisk, særlig det siste halvåret. Både ren akustisk lyd og vreng er realistisk, men gitaren er normalt følsom for feedback. Gitaren har et feedbackfilter som demper litt. Den elektriske delen er en typisk Takamine preamp (TK40), med trebånds EQ, gain, contour switch (som jeg aldri bruker) og stemmefunksjon som går an i nøden. Bruker 9V batteri.Gitaren spiller kanskje enda bedre elektrisk enn akustisk.

En enkel gitar der du ikke betaler for masse dekor som betyr nada for spillbarhet og lyd, men samtidig er den pen i sin sorte finish. Anbefales på det beste til gitarister som trenger en god akustisk gitar som også funker bra elektrisk.

post-8009-0-46517400-1327275060_thumb.jp

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.